اروپا در خروج از برجام با آمریکا همراهی می‌کند

استاد دانشگاه فرانسه درباره خروج آمریکا از برجام گفت: مهم‌ترین مسئله بازگشت تحریم‌هاست و مطمئنا اروپا منافع خود را دنبال خواهد کرد و با آمریکا همراه خواهد شد

 

 

ماریا پومیه عصر امروز در سلسله نشست‌های “قدس پایتخت همیشگی فلسطین” در خصوص دنباله‌روی‌های فرانسه از آمریکا اظهار داشت: رابطه آمریکا و فرانسه، پایدار است و حتی می‌توان گفت فرانسه کشوری اشغال شده است. دست‌های فرانسویان هم برای تغییر این روابط بسته است.

وی افزود: فرانسه، دنباله‌روی سیاست‌های آمریکاست اما اگر فرانسه بخواهد تغییر سیاست در قبال آمریکا دهد، حتی ممکن است لابی‌‌های صهیونیست هم دچار مشکل شوند.

استاد دانشگاه فرانسه اظهار داشت: سیاست آمریکایی‌ها دخالت دادن فرانسه در جنگ‌های مختلف است. جنگ سوریه همان جنگی بود آمریکایی‌ها می‌خواستند و جنگ لیبی هم خواسته اسرائیل بود. حتی جنگی که در ساحل عاج رخ داد خواست فرانسه نبود بلکه خواسته آمریکا بود.

وی گفت: فرانسه بهتر است به جای دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا به فکر منافع خودش باشد. متأسفانه افرادی هم که در تلویزیون فرانسه به عنوان کارشناس حضور پیدا می‌کنند همیشه عصبانی هستند چون به آنها دیکته می‌شود که چه بگویند و چه نگویند.

پومیه بیان کرد: مردم فرانسه می‌دانند آنچه که در تلویزیون این کشور گفته می‌شود، دروغ است.

استاد دانشگاه فرانسه درباره خروج آمریکا از برجام گفت: مهم‌ترین مسئله بازگشت تحریم‌هاست و مطمئنا اروپا منافع خود را دنبال خواهد کرد و با آمریکا همراه خواهد شد. اگر تحریم‌ها بازگردد هرچند اروپا بگوید که در برجام می‌ماند، این به معنای خروج از برجام است.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.