استقبال مرزنشینان سنی و شیعه کرمانشاه از خدام بارگاه امام رضا(ع) / وحدت «زیر سایه خورشید»

مرزنشینان اهل سنت و اهل تشیع کرمانشاه با مراسم دف‌زنی و احترام نظامی نیروهای مرزبانی به پرچم و ساحت مقدس امام هشتم از کاروان رضوی استقبال کردند.

به گزارش ستادخبری دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، مردم اهل تسنن و تشیع ثلاث باباجانی با مراسم دف‌زنی و احترام نظامی نیروهای مرزبانی به پرچم و ساحت مقدس امام هشتم از کاروان رضوی استقبال کردند.

براساس این گزارش، ماموستا شیخی امام جمعه اهل سنت شهر ثلاث باباجانی ضمن تجلیل از کاروان «زیر سایه خورشید»، این حرکت معنوی را موجب اتحاد دانست و افزود: اهل تسنن همه ائمه را قبول دارند. ما کوچکتر از آنیم که ائمه(ع) را تعریف کنیم. آنان مشهورند و خداوند آنان را تعریف کرده است که آنان به حق مومن بودند.
ماموستا شیخی اضافه کرد: الحمدلله ما در ایران در خدمت ثامن الائمه(ع) هستیم و از تبرکات مادی و معنوی ایشان بهره‌مندیم.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده، مبلغ کاروان رضوی از دیگر سخنرانان این مراسم نیز عنوان کرد: می‌دانیم که این پرچم از یک پارچه معمولی است اما مشاهده آن شما را قلبا به یاد بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) می‌اندازد.

وی اظهار کرد: برای زیارت معصومین(ع) یک زیارت قریب(نزدیک) و یک زیارت بعید (دور) وجود دارد. پیامبر اکرم(ص) برای کسانی که موقعیت زیارت نزدیک را ندارند زیارت از راه دور را سفارش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبد‌الله‌زاده در تبیین اهمیت زیارت از راه دور به نقل جریان اویس قرنی پرداخت. وی همچنین با قرائت آیه تطهیر به اتفاق نظر تسنن و تشیع در موضوع محبت به اهل بیت اشاره کرد و گفت: امام شافعی می‌گوید: «اگر شما محبان اهل بیت(ع) را رافضی می‌دانید، پس من اولین رافضی هستم».

وی با توجه به اشاره امام جمعه ثلاث باباجانی به محرومیت منطقه بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که آستان قدس رضوی برای مناطق محروم تدارک دیده است، موضوع زیارت اولی هاست و کسانی که تاکنون توفیق زیارت امام هشتم(ع) نصیب آنان نشده است را به زیارت این آستان می رساند.

در این مراسم آیاتی چند از کلام اللّه مجید توسط یکی از قراء بین‌المللی تلاوت و در ادامه محفل انس با قرآن مشترک بین اهل تسنن و اهل تشیع به مناسبت دهه کرامت برگزار شد. مداحی خادم الرضا(ع) شاهمرادی ملقب به مرشد پایانبخش این مراسم بود.

خدام رضوی همچنین در ادامه حضور خود در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی که اکثریت آن ها دارای مذهب اهل تسنن هستند، با خانواده سه شهید دفاع مقدس دیدار کردند.

خدام آستان قدس رضوی در منزل برادران شهید علی، علی محمد و قادر شریفی حضور یافتند. پدر این شهیدان به رحمت ایزدی پیوسته و مادر نیز در دیدار با خدام از وضعیت بیماری و تنهایی‌اش در نبود همسر و فرزندان سخن گفت. خادمان حرم رضوی در این دیدار به مادر شهیدان شریفی نگین متبرک حرم امام رئوف را اهدا کردند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.