امام خمینی (ره) هیچگاه سازش و صلح با دشمنان را قبول نکرد

استاد مجمع عالی تفسیر قرآن کشور در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در مسیر انقلاب هیچگاه سازش و صلح با دشمنان را قبول نکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام محمد‌سعید جواهری در سالگرد بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) و ویژه برنامه «عهد روح الله» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی در مصلی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل در مسیر انقلاب با وجود تمام فشار‌‌های داخلی و خارجی سازش، صلح و ارتباط با دشمان اسلام را هیچگاه قبول نکرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) و نهضت ایشان بود که به جامعه ما شخصیت و هویت داد، به اسلام روحی دوباره بخشید و قرآن را به یکی از پایه‌های استوار زندگی و قانون تبدیل کرد.

استاد مجمع عالی تفسیر قرآن کشور ادامه داد: در زمان طاغوت اجرای واجباب دینی با نگاه شرمانه انجام می‌گرفت و شرایط به گونه‌ای بود که سران مملکت به عنوان بازوان غرب و استکبار، فرهنگ بی‌هویتی و بی‌اصالتی را در جامعه ترویج می‌دادند.

جواهری اضافه کرد: رهبری مدبرانه امام خمینی (ره)، مقاومت ملت و خون شهدای ۱۵ خرداد و وقایع مسیر انقلاب بود که قرآن را زنده کرد، ما باید قدرشناس اهداف و ارزش‌های این مردان بزرگ باشیم.

وی ایجاد شک و شبهه در میان جوانان را بدترین آفت جامعه عنوان کرد و گفت: عموم مردم باید در هر زمینه گوش به فرمان ولی فقیه باشند و در برابر نقشه‌های شوم استکبار دچار لغزش نشوند.

استاد مجمع عالی تفسیر قرآن کشور افزود: در این زمان که عصر انفجار اطلاعات است دشمنان می‌خواهند از طریق فضای سایبری و مجازی ایستادگی، خودباوری و اداره ما را از بین ببرند.

جواهری مخالفت آمریکا و کشور‌های غربی با مسئله هسته‌ای ایران را نمونه بارز مخالفت دشمنان با استقلال کشور بیان کرد و ادامه داد: دشمنان تنها در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به کشور حمله نمی‌کنند بلکه می‌خواهند دین، مذهب و فرهنگ ما را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه بیداری و هوشیاری در مقابل دسیسه‌های دشمن در تمام جهان اسلام یکی از اولویت‌های امام خمینی (ره) بود اضافه کرد: امام راحل مکرراً در سخنرانی‌های خود بر هوشیاری و آگاهی همه اقشار جامعه خصوصاً در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تأکید می‌کرد.

استاد مجمع عالی تفسیر قرآن کشور گفت: زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی، پشتیبانی و تابعیت از ولایت فقیه و همیشه و هر زمان در صحنه بودن از خواسته‌های انقلاب و امام راحل از آحاد مردم است.

جواهری ادامه داد: همانطور که امام در برابر تمامی سختی‌ها و شکنجه‌های دشمنان اسلام و انقلاب مردانه ایستاد و مقاومت کرد در زمان کنونی زنده نگهداشتن انقلاب نیازمند خود‌شناسی، خودباوری و ایستادگی جوانان و ملت در برابر دشمنان است.

وی گفت: امام خمینی (ره) آینه تمام عیار ارزش‌های اسلامی و دینی است که در تمامی زمینه‌های علمی، دینی، فقه، فلسفه،عرفان و اصول، قابل مقایسه با فرد دیگری در جهان نیست.

همچنین خاطر نشان می شود؛ این ویژه برنامه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولان استانی و آحاد مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.