رئیس جمهور آمریکا برای تغییر حکومت در ایران تحت فشار است

مشاور سابق پنتاگون گفت: رئیس جمهور آمریکا از طرف نیرو‌های مختلفی تحت فشار شدیدی برای تغییر حکومت در ایران است.

به گزارش ستاد خبری ششمین کنفرانس بین المللی افق نو، مایکل مالوف در گفت‌وگوی ویژه خبری که با موضوع دستور کار واشنگتن برای بی‌ثبات‌سازی کشورها از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، اظهار کرد: اقداماتی که ترامپ برای نتانیاهو انجام می‌دهد، آسیب‌های زیادی را به دنبال دارند؛ ترامپ شیوه ابتکار عمل خود را دارد و فکر می‌کند که می‌تواند به توافق‌های مختلف دست یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ترامپ به صورت شخصی تصمیم گیری می‌کند یا دستگاه‌هایی به او مشورت می‌دهند، گفت: ترامپ از طرف نیرو‌های مختلفی تحت فشار شدیدی برای تغییر حکومت در ایران است و جان بولتون مشاور کاخ سفید این موضوع را دنبال می‌کند.

مشاور سابق پنتاگون در پاسخ به اینکه با توجه به الگوی سیاست خارجی ترامپ می‌توان، نتیجه گرفت که او قصد دارد افکار عمومی جهان را با موضوع برجام درگیر کند و از آن طرف با کره شمالی به مذاکره دست یابد، تاکید کرد: ترامپ قصد دارد ابتکار عمل را در دست بگیرد و سپس راه حل میانه را بررسی می‌کند.

مالوف با بیان اینکه ترامپ هنوز درگیر مذاکره با کره شمالی نشده است، افزود: ترامپ و نتانیاهو روی یکدیگر نفوذ و کنترل دارند و ترامپ کار‌هایی را انجام می‌دهد که نتانیاهو می‌خواهد، چنانچه انتقال سفارت آمریکا هم در این جهت بوده است.

وی تاکید کرد: اروپا به دنبال تحقق منافع خود است و ترزا می‌نخست وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای گفته که می‌خواهد شانس دوباره‌ای به توافق با ایران بدهد؛ رویکرد مذاکراتی ترامپ این است که با اعمال فشار به اهداف خود دست یابد.

مشاور سابق پنتاگون اضافه کرد: در گفت‌وگویی که سال ۲۰۱۲ با جان بولتون داشتم، به او گفتم که در بغداد رویکرد تغییر حکومت را دنبال کردید و به جنگ عراق منجر شد. درباره دمشق هم این سیاست را دنبال کردید؛ این سیاستی است که اسرائیل در مورد کشور‌های منطقه دنبال می‌کند و نهایتا شامل عربستان هم خواهد شد.

وی افزود: ترامپ به دنبال این است که با کاهش مالیات ها، پول بیشتری را به جیب مردم آمریکا برگرداند، اما این سیاست در نهایت موجب می‌شود بهای نفت افزایش یابد و مردم آمریکا هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند و موجب تحقق منافع کشور‌هایی مانند عربستان می‌شود.

گفتنی است، ششمین دوره همایش بین‌المللی «افق نو» با حضور ۶۰ شخصیت برجسته از ۲۲ کشور جهان، فعالان ضدصهیونیستی و ده‌ها نفر از شخصیت‌های سیاسی، دانشگاهی و رسانه‌ای ایران از روز شنبه هفته جاری با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد و در ادامه با کمک شبکه جوانان رضوی این مهمانان برای سخنرانی در جمع دانشجویان و فعالان فرهنگی به ۱۵ استان کشور اعزام شدند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.