راه‌اندازی معاونت نوجوانان با محوریت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کاشان

مدیر تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان گفت: معاونت نوجوانان با محوریت توسعه فعالیت‌های فرهنگی به صورت تخصصی از سوی نوجوانان نخبه راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، روح الله توکلی در حاشیه نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های شبکه جوانان رضوی سراسر کشور که از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اردوگاه تربیتی فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، در خصوص مهمترین برنامه موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان اظهار‌کرد: موسسه ما در طول سال برنامه‌های متعدد و متنوعی تدارک می‌بیند که در سال جاری می‌توانیم به جشنواره ملی “آه و آهو” و جشن های مردمی ” زیر سایه خورشید” اشاره کنیم.

وی به تشریح جشنواره ملی “آه وآهو” پرداخت و بیان کرد: این جشنواره برای نهمین دوره است که در سطح ملی  همراه با رویکردی مردمی در کاشان برگزار می‌شود، جشنواره “آه وآهو” دارای ویژه برنامه‌هایی همچون همایش، پایگاه طب رضوی برای خانواده ها، برنامه مهدویت و قرآن برای کودکان و مراسم سخنرانی توسط سخنرانان برجسته کشوری و … است که روزانه بالغ بر۳ هزار نفر از این جشنواره بازدید می‌کنند.

نماینده تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان ادامه داد: در این جشنواره غرفه مخصوص کودکان طراحی و نصب شده است که در این غرفه از سوی روحانیون معارف و خصوصیات اهل بیت (ع) برای کودکان بیان می‌شود تا با سیره امام رضا(ع) بیش از پیش آشنا شوند و پس‌از آن محیطی را با نصب المان پنجره فولاد، سقاخانه و طراحی روایات حضرت رضا(ع) به صورت تجسمی فراهم آورده‌ایم تا کودکان با فضای معنویت انس بگیرند.

توکلی به موضوع جریان سازی شبکه جوانان رضوی استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: شبکه جوانان رضوی در شرایط فعلی باید با یک‌دیگر متحد شوند و امر جریان سازی را در مباحث فرهنگی در سطح کشور گسترش دهند چراکه اگر این امر مهم صورت نگیرد فعالیت‌های فرهنگی بازده مفیدی نخواهند داشت زیرا اغلب کسانی که در مجموعه کانال‌های فرهنگی حضور دارند افراد صاحب نظر و متخصص هستند که باید در این زمینه عملیات مهندسی فرهنگی از سوی این عزیزان صورت گیرد تا شاهد تاثیر گذاری هرچه بهتر و بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه باشیم.

 

وی بابیان اینکه موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان در راستا ترویج و گسترش سیره حضرت رضا(ع) در میان مردم  تاکنون اقدامات مطلوبی انجام داده است و خواهد داد، گفت: موسسه ما از۱۰۰ نفر نیرو جوانان ونوجوان برخوردار است که در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) فعالیت دارند و تشکل ما نشریه‌ای با محوریت آداب و رسوم حضرت رضا(ع) در سطح استان هرماه یکبار منتشر می‌کند.

نماینده تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان اضافه‌کرد: در عرصه فرهنگی برای اینکه جوانان کمتر مورد تهاجم آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند، معاونت نوجوانان را به صورت تخصصی با حضور جمعی از نوجوانان نخبه و باتجربه استان راه‌اندازی کردیم که تاکنون فعالیت‌های درخور توجهی از سوی این معاونت در عرصه فرهنگی- اجتماعی صورت گرفته است در نهایت جلسه‌ای با محوریت رضوی برای اعضای تشکل داریم تا آنها نسبت به معارف رضوی آگاه و مطلع بشوند.

توکلی ضمن بیان این مطلب که تشکل ما متشکل از۱۴ معاونت همچون نیروی انسانی، بازرسی، حراست، پژوهشی و… است، عنوان کرد: اعضای تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) که متشکل از جوانان و نوجوانان است که در طول سال نسبت به برگزاری جشنواره‌های ملی تلاش بسیاری می‌کنند به نحوی که ۶ ماه هر سال را برای اینکه جشنواره به نحوه احسنت انجام شود مشغول به برنامه ریزی هستند همچنین این عزیزان در برنامه‌های یومیه و تفریحی پرشور شرکت می‌کنند تا ارتباط شان در طول سال با موسسه  تداوم یابد.

وی مبحث محرومیت زدایی را یکی از موضوعات جدی و مهم در جامعه دانست و بیان کرد: تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) در گذشته طرح “معین والضعفا” را برای خانواده‌های بی بضاعت در سطح شهرستان با شرایطی که وجود داشت برگزار کرد در این طرح اقلام غذایی، دارویی و پزشکی را برای مناطق محروم هماهنگ می‌کردیم تا میان محرومین توزیع شود.

نماینده تشکل موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان ابراز کرد: دیدگاه تشکل ما در راستای توجه به مسئله محرومین نسبت به دیگر تشکل‌ها متفاوت است چراکه ما به منزل  خانواده شهیدی می‌رویم که نسبت به دیگر خانواده شهدا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند به دیدار جانبازان‌هایی می‌رویم که کسی به آنها توجه ندارد، بنابراین نگاه تشکل ما نسبت به دیگر تشکل‌ها سراسر کشور در زمینه محرومیت زدایی نگاهی خاص است.

یاد آوری می‌شود؛ موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان، از جمله تشکلهای مردمی شبکه جوانان رضوی در سطح کشور می باشد که بصورت مستمر در حوزه مذهبی، اجتماعی، جهادی و.. اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می نماید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.