حجت الاسلام پناهیان:
فرهنگ غلط موجود در کشور جوانان را دیربه کمال می‎رساند

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

حجت الاسلام پناهیان گفت: یکی از اشکالات فرهنگی جامعه این است که زندگی‌کردن را دیر شروع می‌کنیم، یعنی جوانان ما دیر جوان محسوب می‌شوند، دیر ازدواج می‌کنند، دیر بچه‌دار می شوند و تا آخر دیر به کمال می‌رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع جوانان نخبه طرح هفت روز در بهشت با بیان اینکه یکی از اشکالات فرهنگی جامعه این است که زندگی‌کردن را دیر شروع می‌کنیم، گفت: در فرهنگ غلط کشور ما به فرد ۷ و ۱۷ ساله می‌گویند دانش‌آموز؛ در حالیکه فرد ۱۷ ساله یک جوان است.

وی افزود: استقلال در کشور ما در دوران دانشجویی پدید می‌آید و یک جوان ۲۰ ساله را جوان خطاب می‌کنند اما احساس استقلال از لحاظ دین باید از ۱۴ سالگی پدید بیاید و یک پسر ۱۴ ساله باید مسوولیت کارهای خود را بپذیرد.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب و جنگ پسران هم سن شما احساس کردند مرد هستند، گفت: دوران تحصیل ما مصادف با دوران انقلاب شده بود اما ما با وجود سن کم تصمیم می‌گرفتیم کجا تظاهرات کنیم؛ کجا حرکت کنیم و در دوران جنگ حتی در مورد مرگ دشمن فکر کنیم.

پناهیان تصریح کرد: اکنون فرهنگ جامعه ما به پسران هم سن شما نگاه غلطی دارند و باور نمی‌کنند که شما مسوول روحیات و اعمال خود هستید و از شما انتظار ندارند در حالیکه این نگاه غلط است.

وی خطاب به پسران گفت: شما باید تصمیم بگیرید مثل شهید چمران، شهید باقری شوید اما اگر در درون خود احساس کردید که رسیدن به آنها سخت است و شما نمی‌توانید، بدانید که آن بدون شک شیطان است. شما باید یاد بگیرید مستقل باشید، تصمیم بگیرید، خود و استعدادها و نقص های خود را بشناسید و جهان را تغییر دهید.

لازم به یادآوری است: طرح هفت روز در بهشت به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برای جوانان نخبه سراسرکشور در بازه سنی ۱۶ تا ۱۷ سال طراحی شده و طبق برنامه‎ریزی‎های انجام شده این جوانان در طول تابستان و در دوره‎های ۷ روزه به مشهد مقدس مشرف شده و در طول این مدت با معارف بنیادی ذیل کتاب‎های هفت‎گانه تالیف شده برای این رده سنی شامل خداشناسی، اسلام شناسی، معادشناسی، معرفت‎شناسی‌، انسان‎شناسی، راهنماشناسی و شیعه‎شناسی آشنا خواهند شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.