تولیت آستان قدس رضوی: پناه جستن به آموزه‌های اهل بیت(ع)؛ تنها راه مصونیت در برابر جاهلیت مدرن است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تنها راه مصونیت در برابر جاهلیت مدرن، پناه جستن به سیره و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‎السلام است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اختتامیه اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی که در تالار صبا مشهد مقدس برگزار شد،

خاطرنشان کرد: تفاوت جاهلیت مدرن با جاهلیت قدیم در آن است که به علم و فناوری، قدرت نظامی و رسانه مجهز است و تنها راه مصون سازی در برابر این جاهلیت، پناه جستن به فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله حضرت رضا علیه‌السلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نگاه سرمایه‌داری، خدمات عمومی بر پایه منفعت‌گرایی و اصالت سود است. این نگاه با تعریفی که اسلام نسبت به خدمت به خلق خدا دارد، کاملاً در تضاد است.

وی ابراز کرد: دگرخواهی از منظر اسلام با نگاه «ماتریالیسمی» و «اومانیسمی» غرب کاملاً متفاوت است. جهان‌بینی‌های فلسفی و اخلاقی غرب بر «مادی‌گرایی» و «فردگرایی» استوار بوده، در حالی که از منظر اسلام، رضای الهی محور و اساس تمام نوع دوستی‌ها و دگرخواهی‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تفاوت تشکل‌های جوانان با احزاب سیاسی در این است که جوانان آرمان گرا و عدالتخواه هستند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.