پیوند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بر سطح جامعه تاثیر گذار است

مدیر موسسه مبشر صبح لرستان به بیانات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی اشاره‌کرد و گفت: برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه موثر واقع شود، نیاز است فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بایک دیگر پیوند شوند چراکه جامعه کنونی اینک از همچون فضا ومحیطی پیروی نخواهد کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، میثم کشکولی درحاشیه نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های شبکه جوانان رضوی سراسر کشور که از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اردوگاه تربیتی فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد در خصوص جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید اظهارکرد: موسسه مبشر صبح لرستان در چند سالی که توفیق خدمت به حضرت رضا(ع) را در استان کسب کرده توانسته مسئولیت فرآیند برگزاری ۵ سال متوالی جشن‌های‌ مردمی زیر سایه خورشید را در سطح استان لرستان را برعهده بگیرد و حضور۱۰۰ هزار نفر را در این جشنواره فراهم آورد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید فعالیت‌های فرهنگی با فعالیت‌های اجتماعی گره زد شود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر فعالیت‌های موسسات ما از محیطی آئینی و نمایشی برخوردار است و برای تغییر این شیوه باید تلاش شود چراکه فضای جامعه کنونی دیگر از چنین فضا و محیطی پیروی نمی‌کنند و به نوعی منسوخ شده است لذا برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه موثر واقع شود لازم است فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را با یک دیگر پیوند بزنیم.

مدیر موسسه مبشر صبح لرستان، مخاطبان این موسسه را جوانان، نوجوانان، طلاب، پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا معرفی کرد و گفت: گردانندگان موسسه از ۷۰ نوع تشکل همچون هیئات مذهبی، موسسات فرهنگی-هنری، متخصصین شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای استان هستند و سپس طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده ۱۰ الی۱۵ نفر از اعضای اصلی موسسه مسئولیت‌های اجرایی و فراهم آوری زیر ساخت‌های برنامه را بر عهده دارند و خوشبختانه اغلب اعضای موسسه را قشر جوان و نوجوان تشکیل داده‌است.

کشکولی ابراز کرد: در زمینه محرومیت زدایی اقداماتی قابل توجهی در موسسه مبشر صبح لرستان صورت گرفته است ولی عدم پشتیبانی مالی در عرصه محرومیت زدایی از پیشرفت در این راستا جلوگیری کرده و مانع اقداماتی بنیادین و ریشه‌ای برای حل این موضوع شده است بدین ترتیب نیاز داریم برای رفع این مشکل تدابیری از سوی مسئولین مربوطه اندیشیده شود چراکه در زمینه محرومیت زدایی با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم که باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

وی در پایان از موسسه جوانان آستان قدس رضوی که زمینه حضور نشست هم اندیشی تشکل‌های شبکه جوانان رضوی را در مشهد مقدس فراهم آورد صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدوارم همچنین نشست‌هایی که در راستای پیشرفت تشکل‌های شبکه جوانان رضوی موثر است نسبت به گذشته بیشتر برگزار شود تا در این جلسات آسیب شناسی به صورت تخصصی انجام گیرد.

یاد آوری می‌شود؛ موسسه مبشر صبح لرستان، از جمله تشکلهای مردمی شبکه جوانان رضوی در سطح کشور می باشد که بصورت مستمر در حوزه مذهبی، اجتماعی، جهادی و.. اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و.. می نماید.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.