چهار دهستان استان ایلام محرومیت‌زدایی می‌شوند/ ثبت ۲ هزار ایلامی در طرح خادمیاری آستان قدس رضوی

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت،گفت: برنامه‌های آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی و از سال ۹۶ وارد فضای تازه‌ای شده است و دامنه فعالیت‌های آن بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری از حوزه سرزمین استان خراسان خارج و در تمامی استان‌های کشور توسعه یافته است.

علی‌اصغر شریفی راد با اشاره به اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چارچوب این هدف در تمامی استان‌های کشور دایر شده است، افزود: در ایلام نیز دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی سال گذشته راه اندازی شده است.

رویکرد جدید آستان قدس رضوی؛ رفع محرومیت از استان‌ها

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آستان قدس رضوی در استان‌ها رفع محرومیت است، تصریح کرد: در همین راستا یک دهستان در هر استانی به عنوان هدف انتخاب شده تا در طول سه سال به سطح مناسبی از نظر معیشتی و رفاهی برسد و در استان ایلام دهستان زردلان یک با توجه به عمق محرومیت انتخاب شده است.

چهار دهستان استان ایلام محرومیت‌زدایی می‌شوند

شریفی‌راد با بیان اینکه قرار است سه دهستان دیگر تا شهریورماه انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: قرار است با کمک خیرین برنامه‌هایی به منظور کمک به خانوارهای نیازمند و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی در این دهستان‌ها اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه اینکه ایجاد امکان اشتغال برای افراد واجد شرایط با کمک خیرین یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی در استان‌هاست، گفت: آستان قدس رضوی با هدف رونق اشتغال و بهبود معیشت در مناطق محروم از راه اندازی طرح های اشتغالزای کوچک و زودبازده که دارای توجیه اقتصادی باشد، حمایت می کند و افراد می توانند با ارائه برنامه ها و طرح های خود از این امکان بهره مند شوند.

هزار و ۵۰۰ زیارت اولی ایلامی عازم مشهد شدند

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام خاطرنشان کرد: فعالیت‌های نمایندگی در استان ایلام نیز از ابتدای سال ۹۷ سازماندهی بهتری پیدا کرده و طی سال جاری در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و آیین‌های دهه کرامت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی آستان قدس، اعزام زیارت اولی‌ها در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در استان ایلام تاکنون یک هزار و ۵۰۰ زائر زیارت اولی اعزام شده و در ادامه سال نیز تعداد بیشتری اعزام می‌شوند.

 

ثبت نام ۲ هزار ایلامی در طرح خادم یاری آستان قدس رضوی

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها، ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاریست که در استان ایلام تاکنون ۲ هزار نفر با ثبت نام در سامانه aqr.irمتقاضی شرکت در طرح خادم یاری هستند که ۶۰۰ نفر از این افراد نیز با طی کردن دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
شریفی‌راد یادآور شد: برنامه‌های دهه کرامت استان ایلام از ۲۴ تیر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سوم مردادماه که مصادف با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است، ادامه دارد.
وی افزود: در چارچوب طرح زیر سایه خورشید، تعدادی از خادمان حرم مطهر رضوی با حضور در استان برنامه‌های مختلفی همچون دیدار با اقشار مختلف، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان‌ها و مراکز کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند دارند و در کنار آن، جشن اصلی زیر سایه خورشید نیز در بوستان تفریحی چغاسبز برگزار خواهد شد.

تامین ۱۰۰ جهیزیه برای زوج های نیازمند توسط دفتر نمایندگی آستان قدس

شریفی‌راد با اشاره به اینکه در این دهه بین خانوارهای نیازمند بسته‌های متبرک که شامل مایحتاج خوراکی آنان برای حدود ۲ ماه است، اهدا می‌شود، گفت: در استان ایلام ۳۱۴ خانواده نیازمند شناسایی شده‌اند که ۷۵ درصد این کمک‌ها از سوی آستان و ۲۵ درصد نیز توسط خیرین انجام می‌شود.
وی افزود: تامین ۱۰۰ جهیزیه برای زوج‌های نیازمند ، ارائه کمک‌های پزشکی به ۴۲۷ نفر و همچنین رسیدگی به نیازهای ۷۱ بیمار صعب‌العلاج از دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام است.

ایلامی‌ها ۶ روز میزبان کاروان زیر سایه خورشید می‌شوند

در ادامه دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان، با بیان اینکه نام‌گذاری جشن‌های زیر سایه خورشید برگرفته از لقب شمس الشموس حضرت امام رضا (ع) است، گفت: اعزام خادمان حرم مطهر به‌عنوان سفیران صحن مطهر امام رضا (ع) به استان و حضور در مناطق مختلف استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بازدید از آسایشگاه‌ها معلولین و سالمندان، حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران،

نشست خبری زیر سایه خورشید استان ایلام
نشست خبری زیر سایه خورشید استان ایلام

عزیز بابایی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در برنامه‌ریزی سال جاری تمام شهرستان‌ها و شهرهای استان از حضور کاروان حرم رضوی بهره‌مند شوند، افزود: کاروان خدام حرم رضوی از ۳۱ تیرماه تا ۵ مرداد در استان حضور خواهند داشت؛ جشن ویژه بانوان نیز در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام برگزار می‌شود و همچنین خدام رضوی در پایانه مرزی مهران حضور پیداکرده از زوار عراقی مشهدالرضا استقبال خواهند کرد.

وی اظهار کرد: مراسم استقبال از خدام حرم رضوی در فرودگاه شهدای ایلام و سپس در چهارراه سعدی مرکز شهر ایلام برگزار می‌شود، همچنین دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، استاندار ایلام از برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام، با دعوت از عموم مردم برای حضور و شرکت در جشن‌های زیر سایه خورشید، گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید در حرم امامزاده سید حسن (ع) و امامزاده پیرمحمد عابد(ع) ملکشاهی نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.