اثرگذاری بدون همراهی بابدنه جامعه بوجود نمی‎آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی ، محمد حسین بدری در چهارمین برنامه تایم لاین که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: برای تاثیرگذاری در جامعه باید با اکثریت مردم همراه بود و در کنار آنها زندگی کرد.

وی با بیان اینکه مزیت ها و تفاوت ها ویژگی های افراد را می سازند، افزود: اینکه چگونه این تفاوت ها را بنویسیم مهم است؛ بعضی اوقات باید از تفاوت های دیگران بخوانید و بعضی اوقات نباید بخوانید و خود خودتان باشید.

مجری برنامه جهان آرا تصریح کرد: فضای سایبری مستعد از بین بردن فرصت‎ها و کم کردن سواد شما و تکرار کردن قابلیت‎های ذهنی شماست پس تمام حیات خود را به این فضا اختصاص ندهید و نگذارید توئیتر روح و ذهن و توانایی شما را تسخیر کند.

بدری با بیان اینکه جنگ نرم فقط در فضای اینترنت نیست، ادامه داد: جنگ نرم فقط در اینترنت نیست بلکه در سینما، کتاب و تلویزیون هم است و ما نباید از تولید محتوا در این فضا دور شویم.

روزنامه نگار و کارشناس مسائل فرهنگی با تاکید بر اینکه می توانیم یک نقطه اثرگزار در توئیتر باشیم، گفت: سعی کنید در این فضا تجربه شخصی مصرف شده به عموم بدهید و برای این کار تجربه خوب شخصی را به فضای عمومی بکشانیم چرا که ما نباید فقط در بحران ها و دعواهای سیاسی وارد شویم.

بدری ادامه داد: بعضی اوقات توجه به جریانات خوب روزمره نیاز ما را برای جریانات بعدی کم میکند و برای این توجه باید به تولید محتوا و وضعیت مسئله فکر کنید.

وی با بیان اینکه تاثیرگزاری بدون تجربه زیست با بدنه عامه مردم ایجاد نخواهد شد، گفت: در میدان مبارزه باید مقاومت داشته باشید و قیام لله کنید؛وقت و انرژی خود را برای محتوا بگذارید.

مجری برنامه جهان آرا افزود: سعی کنید سنت های رایج مناسب را که از داخل آن نکته های اخلاقی، معرفتی و تربیتی بیرون می آید، رواج دهیم چرا که ما باید در این فضا یک آورده مدنی داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگزار باشیم.

بدری تاکید کرد: باید شکل منحصر به فردی از مفهوم ایمان عملی را ارائه دهیم تا زحمت ما در در مواقع بدی کم شود.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل حجم ناامیدی ها و حرف های پوچ سعی کنید تصویرهای بهتری از زندگی روزمره ارائه دهید و برای این کار باید در اطرافتان بگردید.

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه برخی جنبه های زندگی شخصی جنبه عمومی تری دارند، گفت: ما نباید در نقطه ضعف باشیم، می توانیم بخشی از سبک زندگی خود را محتوا کنیم و تعاملات روزانه خود را به صورت محتوا ارائه کنیم تا اثر عمومی اجتماعی بگذاریم.

بدری با تاکید بر اینکه باید برای خود کارکرد تعریف کنید، گفت: مثلا می توانید تصویری از مشهد ارائه دهید، اگر در مورد ویژگی های سنتی مشهد حرف بزنیم لازم نیست در دعواهای دیگر وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر موضوع مشهد را بررسی کنید ۱۰۰ موضوع و محتوای مناسب به دست می آید که می‌توانید آن را مستقل و به صورت اشتراکی کار کنید.
انتهای پیام/ سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.