امر محرومیت زدایی باید در جامعه نهادینه شود

مدیر هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان گفت: امر محرومیت زدایی باید در جامعه نهادینه شود چراکه اگر این امرمهم در سطح شهر گسترش یابد مردم به صورت خودجوش نیازمندان محله را شناسایی و مورد توجه و تفقد خود قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، اسحاق معبود مژده‌ای در نشست هم‌اندیشی مدیران تشکل‌های شبکه جوانان رضوی سراسر کشور که از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) برگزار شد، با تاکید براینکه اساس رسالت شبکه جوانان رضوی کار تربیتی درحوزه جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان در زمینه امور تربیتی دو موضوع کادرسازی و اوقات فراغت سالم را مورد توجه خود قرار داده است تا نتیجه رضایت بخشی را حوزه تربیت کسب کند.

وی ادامه داد: موضوع نخست، کادرسازی نیرو‌های کانون است. درحال حاضر اعضای کانون با جوانان و نوجوانان ارتباط گرفته‌اند و فرآیند جذب نیرو را که شامل مصاحبه از دانش آموزان مدارس سراسر استان است را شروع کرده‌ایم و اینک حدود ۱۸۰ دانش آموز دختر و پسر، طبق ملاک و معیار‌های مدنظر، جذب شده‌اند تا براساس آموزش‌ها فرهنگی که در کلاس‌ها می‌بینند توانایی اداره و کنترل کانون را برای آینده فرا بگیرند.

مدیر هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان موضوع اوقات فراغت سالم را برای جوانان و نوجوانان حیاتی برشمرد و گفت: جوانان برای گذراندن اوقات فراغت نیاز به محیطی سالم و مفرح دارند، در همین راستا تشکل استان گیلان، برنامه های تابستانی همچون اردو‌های تفریحی، فعالیت‌های ورزشی متعدد و برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در طول سال تعیین کرده و به صورت مداوم برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌کند.

معبود مژده‌ای، مخاطبان هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان را سه دسته خواند و خاطرنشان کرد: نحوه ارتباط مردم نسبت به یکدیگر متفاوت است، از همین رو بعضی از مخاطبان در اغلب مراسمات حضور دارند، عده ای به صورت ماهیانه حاضر می شوند و عده‌ای فقط از طریق فضای مجازی و نشریات با هیئت در ارتباط هستند.
وی گسترش سیره حضرت رضا(ع) را با همکاری و مشارکت دیگر مجموعه‌های فرهنگی در استان امکان پذیر دانست وعنوان کرد: سال گذشته از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات حرم مطهر رضوی، مسابقه کتاب خوانی بر مدار آفتاب که مربوط به معرفی سیره حضرت رضا(ع)  بود برگزار شد. همچنین در سال گذشته مسابقه کتابخوانی با رویکرد فرهنگ رضوی را داشتیم که مخاطبان هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان در این مسابقات شرکت کردند.

مدیر هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان حضور تشکل‌های موفق و منسجم را در استان‌های سراسر کشور لازم دانست و تصریح کرد: درشرایط فعلی استان‌های سراسر کشور نیاز به یک تشکل وابسطه به آستان قدس رضوی در استان خود دارند. خوشبختانه در همین راستا  شبکه جوانان رضوی در استان‌های سراسر کشور شکل گرفته است که باید از این ظرفیت به وجود آمده در استان‌ها در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ رضوی به نحو احسنت استفاده شود.
مژده ای با اشاره به اینکه تعاریف محرومیت زدایی در استان‌ها سراسر کشور نسبت به یکدیگر متفاوت است، ابراز کرد: دیدگاه هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان نسبت به محرومیت زدایی با دیگر تشکل‌ها متفاوت است.

وی اضافه کرد: تشکل‌های فرهنگی برای اینکه در ترویج امر محرومیت زدایی موثر واقع شوند باید توجه به محرومین را در جامعه نهادینه کنند چرا که این امر باعث جذب نیرو‌ و بودجه ‌های مردمی به سوی افراد نیازمند در مناطق محروم می‌شود؛ بنابراین این امر مهم اگر در سطح شهر گسترش یابد مردم به صورت خودجوش نیازمندان محله را شناسایی و مورد توجه و تفقد خود قرار می‌دهند.

یاد آوری می‌شود؛ هیئت خادمین الرضا(ع) استان گیلان، از جمله تشکلهای مردمی شبکه جوانان رضوی در سطح کشور می باشد که بصورت مستمر در حوزه مذهبی، اجتماعی، جهادی و.. اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و.. می نماید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.