انقلاب اسلامی الگوی تمام عیار انسانی را به جهان صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه دنیا قبل از انقلاب از تمامی تمدن‌ها و گفتمان‌ها بهره گیری کرد ولی به هیچ نتیجه مطلوبی نرسید، گفت: امروز انقلاب اسلامی الگوی تمام عیار انسانی را به جهان صادر کرده است.
به گزارش آستان نیوز، مینو اصلانی در سومین نشست‌ دانشجویی «الگوی سوم» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با عنوان «مشارکت و جایگاه زنان در جمهوی اسلامی» برگزار شد، به تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب و ارائه الگو های انقلابی به دنیا پرداخت و اظهار کرد: در هصر کنونی دنیا در پیچ تاریخ حساسی قرار گرفته است که اگر حق مداران پای حق و زنان پای ارزش‌های خود ایستادگی کنند در این پیچ تاریخی گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی جهانی معرفی خواهد شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:« زنان معماران ایران جدید هستند»، گفت: در شرایط کنونی ما باید در راستای حفظ و ترویج الگو ی انقلابی تلاش کنیم.
اصلانی با بیان اینکه امروز الگوی زن شرقی در دنیا بی ردپا و بی تاثیر در اجتماع است و الگوی زن غربی نشان از نگاه ابزارگونه به زن را دارد، تصریح کرد: بانوان مسلمان الگوی بی بدیلی همچون حضرت زهرا(س) را داردند که این الگو برای همه دوران ها و در ابعاد مختلف زندگی تاثیرگذار است.
وی امروز در جامعه ما هزاران الگوی موفق در مسیر انقلاب وجود دارد که می توانیم به عنوان الگوی انقلابی به جهان معرفی کنیم، افزود: استقامت مادران و همسران شهدا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دنیا را تکان داد.
اصلانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دهه چهارم انقلاب الگوی سوم را مطرح می‌کند یعنی امروز خاستگاه جهان از ما ارائه الگویی بی بدیلی از حضور اجتماعی زن است، گفت: ما باید با تاسی از زندگی اجتماعی و سیاسی، فرزند داری و همسرداری حضرت زهرا(س) الگوی بی نظیر را به جهان معرفی کنیم.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان جامعه اسلامی ما باید با پایبندی به ارزش های دینی الگوی گفتمان انقلاب مبتنی بر وحی الهی را به شرق و غرب صادر کنند و دنیا را تحت تاثیر آرمان های انقلاب قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی الگویی را به جهان ارائه کرده که یک الگوی تمام عیار انسانی است، خاطرنشان کرد: زنان ایرانی تاریخ ساز هستند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس این امر بر تمام دنیا آشکار شد.
اصلانی با اشاره به اینکه زن در غرب به محاق رفته است و از آن به عنوان یک شی بهره گیری می شود، گفت: اگر امروز جنبش پوشاندن موی سر در غرب راه افتاده است این به دلیل آن است که زنان غربی می‌گویند زمانی که در زیر چتر حمایت پدرانمان بودیم مانند یک گل بودیم اما از وقتی که این چتر را از دست دادیم دچار بی‌هویتی شده ایم.

یادآور می‌شود سلسله نشست‌های دانشجویی « الگوی سوم » به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و با حضور اساتید کشوری در دانشگاه‌های سطح شهر برگزار می‌شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.