اهتراز پرچم متبرک رضوی بر فراز قله ۷ هزار متری آسیا/ طنین صلوات خاصه حضرت رضا(ع) بر بلندای سومین قله آسیای میانه

کوهنوردان جوان خراسان رضوی با صعود به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری لنین قرقیزستان، ضمن اهتزاز پرچم متبرک رضوی، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را بر فراز آن قرائت کردند.

به گزارش ستاد خبری دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین المللی «زیر سایه خورشید»، همزمان با چهارمین روز از دهه کرامت، جمعی از کوهنوردان جوان خراسان رضوی با صعود به قله لنین آسیا، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را بر فراز آن قرائت کردند.

براساس این گزارش، این حرکت فرهنگی و ورزشی در آستانه میلاد خجسته حضرت رضا(ع) و با حضور حجت‌‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، با هدف ترویج و نشر فرهنگ رضوی و شعار «امام رضا(ع)، رمز وحدت و مهربانی» توسط کوهنوردان حرفه‌ای و جوان انجام شد.

تیم اعزامی جوانان کوهنورد ارادتمند امام رضا(ع) به صورت خودجوش و با حمایت آستان قدس رضوی و باشگاه‌های کوهنوردی استان خراسان رضوی اقدام به این حرکت فرهنگی‌ـ‌ورزشی در قالب یکی از برنامه‌های حرکت مردمی و بین المللی «زیر سایه خورشید» کردند.

حمل پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی و اهتزاز آن بر فراز سومین قله آسیای میانه، قرائت صلوات خاصه بر فراز قله، اجرای مناسک دینی در جمع کوهنوردانی از ۱۵ کشور دنیا و حضور در محافل دینی مسلمانان کشور قرقیزستان، از دیگر برنامه‌های این تیم بود.

همچنین شرکت در محافل دینی شیعیان کشور قرقیزستان، دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران و اجرای مناسک دینی با حضور کوهنوردانی از کشورهای مختلف جهان از جمله سایر برنامه‌های فرهنگی تیم جوانان کوهنورد ارادتمند امام رضا(ع) به شمار می‌رود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.