اولین اردوگاه تخصصی دختران در مشهد تاسیس می شود

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: سازماندهی و بسیج تشکل‌ها و یا بخشی از تشکل‌های حوزه دختران قدم اول و مهم در پیشبرد مجموعه عملیات‌های آتی خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مجتبی مختاری در نشست اختتامیه نخستین گردهمایی کشوری بانوان فعال و تشکل های حوزه دختران، این گردهمایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به علت بافت بومی و گرایشات مذهبی مختلف در  استان‌‌ها، بر آن شدیم که از نمایندگان تشکل‌های فعال حوزه دختران سراسر کشور، در این هم‌اندیشی دعوت به عمل بیاوریم تا در مورد اهداف، عملیات‌ها و فعالیت‌های مشترک بحث و گفتگو صورت پذیرد و امیدواریم این گردهمایی مسیر صحیحی را در جهت ایجاد طرح‌های نوین و برنامه‌های دقیق برای ما ایجاد کند.

وی جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» را تنها اقدام تشکلی و ملی در سراسر کشور دانست و افزود: پس از گذشت ۹ سال در حال حاضر می‌توان به جرات گفت بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم با این برنامه در ارتباط هستند و قطعا نمونه‌ی موفقی از شبکه‌سازی به شمار می رود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه گفت: سازماندهی و بسیج تشکل‌ها و یا بخشی از تشکل‌های حوزه دختران قدم اول و مهم در پیشبرد مجموعه عملیات‌های آتی خواهد بود که خلاء منابع انسانی را پر خواهد کرد.

مجتبی مختاری ضمن اشاره به شبکه‌سازی در حوزه مخاطب گفت: این شبکه‌سازی برای نوجوان و مخاطبی طراحی خواهد شد که هنوز خود را در جغرافیای اعتقادی شیعه و انقلاب اسلامی پیدا نکرده است. همچنین قصد تشکیل پایگاه اجتماعی نیروی انسانی محور را حول محبت و ارادت به حضرت رضا(ع) داریم که باید در این شبکه و پایگاه اجتماعی، برنامه‌هایی برای سبک زندگی جاری و همچنین خلوت‌های مخاطب در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت دشمن با رصد دقیق الگوهای رفتاری جوانان ما به عنوان آینده‌سازان این کشور و از طریق ایجاد شبکه های هدایت شده، در صدد تغییر الگوهای رفتاری آنان است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: تولیت معزز آستان قدس رضوی تاکید دارند که اولویت و اهداف برنامه‌های آستان قدس رضوی با فعالیت‌های اقتصادی این مجموعه نیست و اولویت با فعالیت‌های فرهنگی تربیتی ملی است.

مختاری با تاکید بر اهمیت ورود به فضای مجازی و ایجاد این زیرساخت‌ها، افزود: در زمینه تولیدات رسانه ای، با روزنامه‌هایی همچون قدس و خراسان مذاکراتی صورت گرفته است که بتوانیم در فضای مکتوب هم ورود مؤثر و البته هدفمند داشته باشیم.

وی همچنین در پایان عنوان کرد: ایجاد اردوگاه تخصصی دختران در مشهد و در مرحله بعد در سایر استان‌ها و همچنین پذیرایی از اردوهای نوروزی دختران که در قالب تشکل های مختلف به مشهد سفر خواهند کرد، از دیگر برنامه‌های این مؤسسه خواهد بود.

همچنین نمایندگان ۷ گعده از این تشکل‌ها به گزارش فعالیت‌های خود در حوزه دختران و زنان پرداختند و پیشنهادات و انتظارات خود را برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌های موسسه ارائه کردند.

یادآور می‌شود نخستین گردهمایی و هم اندیشی کشوری بانوان فعال و تشکل های حوزه دختران، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و با حضور بیش از یکصد نفر از فعالان این حوزه از استان های مختلف کشور، از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در محل هتل نور ولایت مشهد برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.