اولین مراسم هیئت دخترانه شمیسا با حضور ۵۰۰ نفر از نوجوانان برگزار شد

اولین مراسم هیئت شمیسا به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب(س)، با حضور ۵۰۰ نفر از دختران نوجوان مشهدی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به دنبال آغاز به کار هیئت نوجوانان پسر« شباب الشمس» در میلاد فرخنده پیامبرمکرم اسلام، این‌بار و به مناسبت ایام میلاد بابرکت حضرت زینب کبری(س) این بزرگ بانوی واقعه عاشورا و اسوه صبر و استقامت، هیئت دخترانه «شمیسا» رضوی با حضور ۵۰۰ نفر از دختران نوجوان به همراه مادرهایشان در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

مخاطبین حاضر در این مراسم ۵۰۰ نفر از دختران نوجوانی بودند که در برنامه‌هایی نظیر اعتکاف رضویون، اردوهای یک روزه اردوگاه فرهنگی امام رضا(ع) و طرح “من یک ملکه‌ام” با موسسه جوانان آستان قدس رضوی ارتباط گرفته بودند.

در این مراسم که همزمان با نماز مغرب برگزار شد، با قرائت دسته جمعی مناجات حضرت علی(ع) و کلامی از آیات نور آغاز شد و در ادامه برنامه‌هایی مثل مسابقه، مداحی و سرود، قرعه‌کشی و سخنرانی نوجوان‌پسند حجت‌الاسلام گمار ادامه یافت.

حجت الاسلام گمار در این مراسم با بیان اینکه وجود امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای برای مردم مشهد ایجاد کرده است،گفت: فطرت همه انسان‌ها به سمت خوبی‌ها و مطلوب گرایش دارد و به همین دلیل انسان آزاده به سمت منشا خوبی یعنی امام معصوم گرایش پیدا می‎کند و همین گرایش و نیاز است که ما را به سوی حضرت رضا(ع) می‎کشاند.

وی ادامه داد: بدون شک همه افراد دوست دارند بین اطرافیان خود مطلوب واقع شوند که اگر بتوانیم با امام رضا(ع) انس درست و واقعی بگیریم به دلیل مقرب بودن این امام بزرگوار نزد خداوند ما نیز از الطاف وجودی حضرت رضا(ع) برخوردار می‎شویم که همین امر باعث محبوبیت و مقبولیت ما نزد دیگران خواهد شد.

هیئت دختران نوجوان با نام “شمیسا” با رویکرد ارتقاء فکری، معنوی و رشد اجتماعی دختران نوجوان برگزار شده است و هدف آن رشد و ارتقاء دختران نوجوان در موضوعات اعتقادی و محفلی برای انس و ارتباط بیشتر با اهل بیت(ع) است.

خادمی، میزبانی و مسئولیت‏‎های اجرایی در این هئیت‏ها به جهت افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری  دختران نوجوان بر عهده خود آنها خواهد بود و موسسه جوانان آستان قدس رضوی آنها را در این راه پشتیبانی خواهد کرد.

هدف از ایجاد چنین هیئتی ایجاد بستری مناسب برای کشف استعدادها و رشد توانمندی‌های دختران نوجوان است و به جهت استمرار مداوم با مخاطبین خود این هیئت قرار است هر ماه یک بار به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه‎های مناسب این سنین را برگزار نماید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.