امام جمعه ملایر: تنها راه عزت ما توجه به فرامین و آرمان‌های امام و رهبری است

برنامه مردمی «عهد با روح‌الله» در شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، بعد از ظهر امروز برنامه مردمی «عهد با روح‌الله»، به مناسبت بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان ملایر با سخنرانی حجت‌الاسلام برقراری امام جمعه این شهرستان با محوریت بازخوانی اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه ثارالله برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری در مراسم مردمی «عهد روح الله» که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیت با عظمتی است اگر بخواهیم در یک جمله ایشان را معرفی کنیم امام(ره) اسلام مجسم است.

وی افزود: هر کسی می خواهد اسلام را به نحو کامل و جامع ببینید، امام(ره) اسلام مجسم است، ایشان در مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی آیینه تمام نمای احکام اسلام بود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: امام خمینی(ره) هم اسلام‌شناس و هم اسلام مدار جامع و کاملی بود و در تمام ابعاد زندگی ایشان مسئله مهم و اول اسلام بود.

وی با بیان اینکه امام(ره) آیینه مهر و قهر خداست، افزود: اگر کسی مهر خدا را در قرن معاصر بخواهد ببیند باید به جمال و جلال امام خمینی(ره) نگاه کند، اگر کسی قهر خدا را نیز بخواهد ببیند در جمال امام قهر خدا را می بیند در سیمای امام هم مهر و قهر خدا نمایانگر است.

برقراری گفت: همانگونه که در دعای افتتاح ماه مبارک رمضان و جوشن کبیر می خوانیم خدا مهر و محبت و عذاب و عقابش در جای خودش برخورد می کند ما این سیما را در امام(ره) می بینیم چراکه جایی که مهر و عطوفت لازم است انعطاف نشان می دهد و جایی که خشم و غضب می‌طلبد، خشم و غضب نشان می دهد پیامبر عظیم الشان(ص) نیز اینگونه است.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: ولی فقیه وارث انبیا و ولایت فقیه در امتداد ولایت پیغمبر(ص) و آلش است.

* امام(ره) نسبت به حدود الهی مضایقه نداشت و حساس بود

امام جمعه ملایر با اشاره به چند نمونه از ویژگی‌های امام راحل گفت: محبت به زیردستان، احترام به خانواده، دستگیری از همه اقشار مردم و کمک در کارهای منزل از ویژگی‌های امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه امام(ره) در اوج ابهت و وقار متواضع بود، خاطرنشان کرد: جمع این ویژگی‌ها در یک نفر کار هر کسی نیست اینکه انسان بسیار با وقار، با متانت، با ابهت بوده و در عین حال متواضع باشد.

برقراری با اشاره به مراسم خواستگاری امام (ره) گفت: امام(ره) در خواستگاری یک کلام به همسرشان گفتند که می خواهم در زندگی، اسلام حاکم باشد؛ در حالی که امروزه دو ساعت با هم صحبت می‌کنند، دو سال نمی کشد طلاق می گیرند.

وی ادامه داد: امام(ره) قانون‌مدار بود و در حفظ و حراست از بیت المال دقت بی‌شماری داشت و نسبت به بیت المال حساسیت زیادی داشت و اهل اسراف نبود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امام(ره) مرتب و منظم و آراسته بود و هیچ وقتی از اوقات ایشان تلف نمی شد و برای ۲۴ ساعت برنامه داشت، افزود: ایشان در طول ماه مبارک رمضان چندین بار قرآن را ختم می کرد، در روزهای عادی سه جزء قرآن می‌خواند با همه آن کارهای سنگینی که داشت برنامه ریزی داشت.

وی تصریح کرد: امام(ره) نسبت به حدود الهی مضایقه نداشت و حساس بود، اگر خلاف شرع می دید بلافاصله تذکر می داد و نمی‌گفت سخت نگیرید.

برقراری با بیان امام(ره) در عرصه سیاسی نیز همان سختگیری‌ها را داشتند، افزود: با اینکه اول انقلاب بود و از یک طرف شرق به سرکردگی شوروی و از طرف دیگر غرب به سرکردگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی لشکرکشی می کردند، امام(ره) در مقابل آنها ایستاد و گفت «نه شرقی و نه غربی».

* سیاست امام(ره) بر پایه برد بود

وی با اشاره به اینکه امام(ره) قتل سلمان رشدی را فتوا دادند و فرمودند «والله اگر جوان بودم و قدرت حرکت داشتم شخصاً می رفتم او را می کشتم»، ادامه داد: ترس من این است که تحلیلگران امروز ۱۰ سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و موازین دیپلماسی بوده یا خیر؟!

امام جمعه ملایر با اشاره به آینده‌نگری امام(ره) اظهار داشت: نباید به این دلیل که بیان حکم خدا آثار و تبعاتی دارد و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته‌اند از کنار اهانت‌کنندگان به مقام مقدس پیامبر(ص) و اسلام راحت بگذریم چون منافع بازار ما به خطر می افتد، ما را تحریم و تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه سیاست امام(ره) بر پایه برد بود و ایشان سیاست برد ـ برد را قبول نداشت، افزود: نمی‌شود در جماران امام(ره) رأی داد، در حرم امام(ره) سخنرانی کرد اما به حرف ایشان که در جماران گفته شده و به وصایای امام راحل که در حرم هست عمل نکرد، کسی که به حرف امام(ره) عمل نکند فایده ای ندارد.

برقراری تصریح کرد: امروز اسلام مجسم امام (ره) و امام مجسم مقام معظم رهبری است؛ هرکس می خواهد امام(ره) را ببیند رهبری را ببیند و هر کس می خواهد اسلام را ببیند امام و رهبری را ببیند.

وی با بیان اینکه عزت در ادامه راه امام(ره) و تبعیت از ولایت است، گفت: تا مادامی که نظام اسلامی از مسیر نهضت امام(ره) فاصله نگرفته است عزتمند است و اگر فاصله بگیریم و دیپلماسی امام(ره) را تغییر دهیم دچار ذلت و خواری می شویم.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: تنها راه عزت ما پایبندی به وصیتنامه، صحیفه نور و فرمایشات امام(ره) است و باید این مهم را به نسل امروزی منتقل کنیم چراکه امام(ره) با همین تفکر جامعه را رهبری کرده است.

یادآوری می شود؛ ویژه برنامه «عهد روح الله» از ۱۱ الی ۱۶ خردادماه، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی، همزمان با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در ۶۰ نقطه از کشور برگزار شد.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.