برگزاری نشست خبری کنفرانس بین المللی افق نو در تبریز

نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو با حضور دو شخصیت ضد صهیونیستی در تبریز برگزار شد.

نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو با شعار «قدس پایتخت همیشگی فلسطین» با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل شبکه جوانان رضوی شهرستان تبریز با حضور دو شخصیت ضد صهیونیستی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

‎در این نشست ادوارد کوریگان از کشور کانادا و دوغان برمک از کشور ترکیه ضمن بیان دیدگاه های خود درباره فلسطین و سیاست‌های ظالمانه اسرائیل، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ادوارد کوریگان، وکیل مهاجرات و دانش‌آموخته‌ی تاریخ و مولف بیش از پنجاه مقاله در خصوص فلسطین و اشغال‌گری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های حاکم بر خاورمیانه با اشاره به نحوه پیدایش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ایده اصلی صهیونیسم با چاپ کتابی توسط هرتزل در سال ۱۸۹۰ مطرح شد و این نقطه عطف و شروعی برای این ایدئولوژی در جهان بود و به تبع آن اولین کنگره و همایش جهانی صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ در بازل سوییس برگزار شد.

وی افزود: در آن زمان نیز اکثر یهودیان با این ایدئولوژی موافق نبودند چرا که آن را در تضاد با دین یهود می‌پنداشتند.

کوریگان تصریح کرد: بنیانگذار رژیم صهیونیستی(اسرائیل) کشور انگلستان می‌باشد و در طول تاریخ ناامنی های خاورمیانه بی ارتباط با سیاست های استعماری این کشور نیست.

در ادامه این نشست دوغان برمک، دانش‌آموخته‌ی رشته معماری و رییس مرکز علویان ترکیه و فعال فرهنگی – سیاسی در زمینه آزادی اندیشه، هدف از سفر به ایران را شرکت در ششمین کنفرانس افق نو عنوان کرد و افزود: در کنفرانس افق نو ۶۰ اندیشمند از ۲۲ کشور شرکت داشتند که نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و موضوع قدس و فلسطین اهم مباحث این کنفرانس بود.

 

وی افزود: در این کنفرانس مباحثی در مورد مواضع اخیر ترامپ و حوادث اخیر فلسطین، مواضع روسیه و نقش سرویس های جاسوسی اسرائیل در منطقه مطرح شد و در روزهای آینده بیانیه‌ی رسمی کنفرانس منتشر خواهد شد.

برمک ادامه داد: ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۲ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تصمیم به یک‌قطبی کردن جهان سیاست گرفت؛ دنیا باید چند قطبی باشد چرا که جهان تک‌قطبی سرانجامی نخواهد داشت.

وی بیان داشت: اگر صد سال گذشته را بررسی کنیم به این نتیجه می توان رسید که بیشترین فاصله بین جامعه یهود و صهیونیسم را هم‌اکنون شاهدیم.

برمک ادامه داد: بجای کنکاش در خطاهای گذشته و یافتن مقصر، باید اطلاع‌رسانی و خبررسانی در جهت رساندن صدای مردم فلسطین و اتفاقات ِ پیرامون قدس به جهانیان صورت گیرد.

‎وی با بیان اینکه برای حدود ۴ میلیارد نفر از ادیان ابراهیمی جهان «بیت المقدس» شهری مقدس است، تاکید کرد: هرگز شهری با این پشتوانه به ۲۰ میلیون یهودی تسلیم نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده با آقای رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این زمینه هم عقیده‌ام که با کشتن فلسطینی‌ها نمی توان روح فلسطین را از بین برد.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.