برگزاری ویژه برنامه “عهد روح الله” در مسجد چهارده معصوم (ع) بجنورد

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و قیام تاریخی ۱۵ خرداد با عنوان “عهد روح الله” در مسجد چهارده معصوم علیهم السلام منطقه معصوم زاده شهر بجنورد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مراسم مردمی و معنوی “عهد روح الله” شامگاه پانزدهم خرداد در مسجد چهارده معصوم علیهم السلام  منطقه معصوم زاده شهر بجنورد و به همت کانون فرهنگی و هنری شهید همت و محوریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی برگزار شد.

در این مراسم، مردم با حضور پرشور و همنوا با هم به سوگ خمینی کبیر نشستند  و بار دیگر با آرمان های امام راحل  و شهدای انقلاب  تجدید پیمان کرده و محفل انس با قرآن هم برگزار شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در جمع عزاداران پیر خمین، به تبیین سیره و منش و ویژگی های اخلاقی امام راحل پرداخت و گفت: شجاعت امام خمینی(ره) مثال زدنی است؛ چراکه امام از هیچ قدرت شرقی و غربی واهمه نداشت و با شجاعت تمام، در مقابل همه زورگویان عالم ایستاد.

وی، ساده زیستی و یار و یاور محرومان بودن را دیگر ویژگی شاخص امام برشمرد و گفت: معمار کبیر انقلاب همیشه از محرومان به عنوان ولی نعمتان یاد می کردند و هدفی جز خدمت به مردم و محرومان نداشتند.

حجت الاسلام آسوده به عبادت و صبر در برابر مصیبت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: زمانی که خبر شهادت آقا مصطفی خمینی به امام رسید، ایشان کاملا صبورانه به وقت اذان و اقامه نماز اول وقت اشاره کردند.

وی در ادامه حاضران و به ویژه جوانان را به بازخوانی وصیت نامه سیاسی امام راحل توصیه کرد.

در ادامه این برنامه، روزه داران با طرح سفره های کریمانه افطاری که شب های ماه مبارک رمضان با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اقامه نماز اول وقت و سادگی زندگی اسلامی  و نیز تشویق روزه داران نوجوان  به اهتمام بیشتر و جدی تر در فراگیری  فرایض دینی تدارک دیده شده بود، پذیرایی شدند.

یادآوری می شود؛ ویژه برنامه «عهد روح الله» از ۱۱ الی ۱۶ خردادماه، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی، همزمان با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در ۶۰ نقطه از کشور برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.