برگزاری ۲۵ برنامه شاخص با حضور خادمان رضوی در همدان

دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید همدان خبر داد

برگزاری ۲۵ برنامه شاخص با حضور خادمان رضوی در همدان

دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید همدان از برگزاری ۲۵ عنوان برنامه شاخص به همت ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید و با حضور خادمان رضوی طی دهه کرامت در سطح استان همدان خبر داد.

به گزارش ستاد خبری ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید همدان، حمید عزیزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور کاروان‌های رضوی طی دهه کرامت در استان همدان اظهار داشت: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید امسال برای هشتمین سال متوالی همزمان با دهه کرامت در همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص از برگزاری ۲۵ عنوان برنامه شاخص در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ها امسال از ۲۸ تیرماه به مدت یک هفته با حضور خادمان رضوی در ۲۰۰ نقطه استان برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید همدان با بیان اینکه برنامه زیر سایه خورشید علاوه بر استان‌های کشور در سطح بین الملل در ۸ کشور نیز برگزار می‌شود، گفت: امسال اقشار و گروه‌های مختلف مردمی از قبیل ایتام، مستمندان، سالمندان، بیماران، مراکز نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و … میزبان خادمان آستان قدس رضوی هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال برنامه اهداء عضو و آزادی هشت زندانی با کمک ستاد دیه همدان در برنامه‌های زیر سایه خورشید پیش‌بینی شده است، افزود: امسال برنامه محوری ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورسید روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
عزیزی با اشاره به اهداف برنامه‌های زیر سایه خورشید یادآور شد: این جشن‌ها با حمایت و پشتیبانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

 


 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان:

کاروان‌های زیر سایه خورشید فرهنگ رضوی را ترویج می‌کنند

در ادامه این نشست، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برنامه حضور کاروان رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است، گفت: باید از ظرفیت محبت مردم به امام رضا(علیه‌السلام)و استقبال آنها از کاروان‌های رضوی استفاده و سبک زندگی رضوی برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام ناصر نقوی امروز در نشست خبری دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید همدان با اصحاب رسانه با اشاره به حضور کاروان‌های رضوی طی دهه کرامت در استان همدان اظهار داشت: حرکت فرهنگی حضور کاروان رضوی در دهه کرامت امسال برای یازدهیمن سال در سطح بین الملل و برای هشتمین سال متوالی در استان همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور کاروان رضوی در دهه کرامت از حرکت‌های مهم نماد دینی است، گفت: این حرکت معنوی، غنی از اعتقادات ما در بحث زیارت معنویت، محبت امام معصوم(علیه‌السلام)و تجلیل از مقام امام معصوم(علیه‌السلام)است که اصل حضور مهم و اثرگذار است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان استقبال مردم همدان از کاروان‌های رضوی را نشانگر تقوای قلبی و عشق به امام معصوم(علیه‌السلام)دانست و عنوان کرد: حرکت حضور خادمین و پرچم حرم امام رضا(علیه‌السلام)در همدان هر ساله با برنامه‌ریزی بهتری اجرا و با استقبال عمومی همراه است که نمایشگر تقوای قلبی مردم همدان است.

نقوی به اثر بخشی حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی ادعا می‌کنند سطح دینداری مردم سقوط کرده اما این برنامه‌ها تصدیق بسیاری از موارد دینی اعلام و اعتقادات دینی مردم به تصویر کشیده می‌شود که بسیار اثربخش و با برکت است.

وی اضافه کرد: هر شخصی با نوع حضور و نوع اعلام محبت و ارادت خود در برنامه‌های زیر سایه خورشید پیوند عمیق دینی و عاطفی با اولیا دین را به نمایش می‌گذارد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان حضور کاروان‌های رضوی در دهه کرامت را چاشنی مهم برای مباحث انقلابیگری دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله مباحث سیاسی روز در تقابل با دشمنان انقلاب وجود دارد، نوع این حرکت‌ها چاشنی مهم برای مباحث انقلابیگریست که ضمانت آن حضور معرفت، محبت و ولایت امام رضا (علیه‌السلام) در همین مساله است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته، مردم در برنامه‌های کاروان رضوی ولایت پذیری خود را اعلام می‌کنند، گفت: اگر امروز انقلاب به ولایت پذیری، ولایتمداری و ولایت محوری نیاز دارد، نمونه‌ای از آن در برنامه‌های کاروان رضوی پیداست.

نقوی استقبال مردم از پرچم حرم امام رضا(علیه‌السلام)را نشانگر ولایتمداری مطمئن و غیر قابل خدشه مردم دانست و بیان کرد: پرچم تنها یک نماد است و مردم به احترام ولایت، پرچم حرم را تحسین و تبرک می‌کنند که بسیار اثرگزار است .

کاروان‌های زیر سایه خورشید فرهنگ رضوی را ترویج می‌کنند

وی با بیان اینکه مباحث تبلیغی در برنامه‌های زیر سایه خورشید نیز مطرح است، خاطرنشان کرد: بخشی از اسلام به مباحث ظاهری و نمادها مربوط می‌شود که از جمله آن برنامه‌های زیر سایه خورسید و پرچم حرم امام رضا(علیه‌السلام) است که در چند سال اخیر با رشد و استقبال خوبی همراه بوده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برنامه حضور کاروان رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است، تاکید کرد: باید از ظرفیت محبت مردم به امام رضا(علیه‌السلام)و استقبال آنها از کاروان‌های رضوی استفاده و سبک زندگی رضوی برای مردم تبیین شود که در این صورت با استفاده از حرکت ظاهری و نمادین قدم بزرگی برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید یکی از بهترین جریان‌ها در تبیین و تبلیغ زندگی امام رضا(علیه‌السلام)و اهل بیت(علیه‌السلام)است، اضافه کرد: این برنامه‌ها اصل حضور و سپس ایجاد ارتباط عمیق عاطفی است تا مردم در عهد نامه‌ای که با امام خود می‌بندند و تا سال بعد به آن پایبند هستند و این همان تبلیغ دین است.

انتهای پیام/

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.