برگزاری ۹۶۰ کلاس برای ۳۸۰ نوجوان و جوان

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برگزاری ۹۶۰ کلاس با ۴۶ عنوان برای ۳۸۰ دختر و پسر در طرح اوقات فراغت فرزندان آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی و به نقل از آستان نیوز، مجتبی مختاری در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت فرزندان آستان قدس رضوی که در موسسه جوانان برگزار شد، گفت: آستان امام رئوف مرجع انسان کامل است و از آستان ایشان باید جریان هدایت نفوس و انسان‌ها رقم بخورد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، موسسه جوانان با فعالیت های مختلف شهری و کشوری، فعالیت‌های تربیتی حوزه نوجوانان و جوانان را افزایش داد تا در وانفسای تهاجمات شیطانی اتفاقات ماندگاری بیفتد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به فراهم کردن و توسعه فضاهای زیرساختی، گفت: با حمایت تولیت و قائم مقام آستان، فضای باغ بیلدر به اردوگاه امام رضا(ع) تبدیل شد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر پذیرش شده اند.

مختاری تصریح کرد: تولیت آستان معتقدند هرجا موقوفه‌ای متعلق به آستان قدس رضوی در سطح کشور است می‌تواند برای فضاهای زیرساختی به کار برود.

وی با اشاره به مکان جدید موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: با تاکید تولیت، فضای اداری موسسه غیر رسمی‌تر شده است و این مکان جدید را به فضاهای نوجوان اختصاص یافت.

مختاری ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر روز برنامه در موسسه جوانان برگزار شده است که تقریبا نوجوانان تمامی استان‌ها پذیرش شده اند و در فضای کارگاهی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت از رسالت‌های موسسه بود، افزود: برای طرح اوقات فراغت فرزندان آستان قدس رضوی کارگروه‌های منسجم و تیم های تخصصی شکل گرفت و با کمک ۶۰ مربی ۳۸۰ نفر در این دوره شرکت کردند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: ۲۰۰ نفر دختران و ۱۸۰ نفر پسران در دو مقطع جوانه‌ها و متوسطه بودند که ۵۶ روز فرایند این طرح زمان برد.

مختاری افزود: ۲۲۵ نفر در بخش جوانه‌ها که کودکان ۷ تا ۱۱ سال بودند و ۱۵۵ نفر در مقطع متوسطه که نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال بودند، در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۹۶۰ کلاس در قالب ۴۶ عنوان برگزار شد و در کنار آن ۱۲ برنامه اردویی نیز برای همه مقاطع برگزار شد.

مختاری گفت: در مجموع ۳۷ هزار نفر ساعت آموزش داده شدند که سرانه آموزشی برای جوانه‌ها  ۱۱۰ ساعت و متوسطه ۸۰ ساعت آموزش بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم سال‌های آتی با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر و جمعیت بیشتر برنامه‌های طرح اوقات فراغت را برگزار کنیم.

مختاری از ارتباط مستمر با نوجوانان و خانواده‌های آنها در طول سال خبر داد و گفت: می‌خواهیم برای حفظ ارتباط کلاس‌های آموزشی و در کنار آن کلاس هایی که نیاز خانواده ‌هاست، برگزار کنیم و این بستر خدمات را در سطح کشور گسترش دهیم.

همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه خانواده در سیاست های سی‌‌گانه آیت الله رئیسی توجه شده است، گفت: شان و منزلت معنوی آستان قدس در تمام امور و کارکنان و خانواده های آنها نیز توجه شده است و خانواده در سیاست‌های ایشان جایگاه خاصی دارد.

علیرضا اسماعیل زاده افزود: اوقات فراغت کارکنان در سال‌های قبل توسط مرکز ضمن خدمت توجه می‌شد اما امسال امکانات خوبی به این امر اختصاص یافت و این امر به موسسه جوانان آستان قدس رضوی سپرده شد.

معاون آستان قدس رضوی تاکید کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برنامه های پربار و نتیجه بخشی برگزار شده است و  شاخص ها روند خوبی را در امسال نشان می‌دهند.

وی با اشاره به زحمات خانواده رضوی گفت: خانواده رضوی در خدمت رسانی به زائران مجاوران و مستمندان حضور دارند و هرقدر برای آنها تلاش کنیم، نتیجه آن خدمت بهتر و باکیفیت تر در آستان امام رضا(ع) خواهد بود.

این مراسم با حضور فرزندان و خانواده‌های کارکنان آستان قدس رضوی که در طرح اوقات فراغت شرکت کرده بودند، برگزار شد. در پایان این مراسم از نفرات برتر کلاس‌های طرح تقدیر شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.