تشکل‌های شبکه جوانان رضوی دریچه‌ای فرهنگی در استان‌های سراسر کشور

مدیر کانون مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) استان سیستان و بلوچستان گفت: تشکل‌های شبکه جوانان رضوی در مقایسه با سال گذشته پیشرفت نسبتا خوبی داشته چراکه از حالت یکنواختی بیرون آمده و به عنوان دریچه‌ای تازه و نو بر استان‌ها گشوده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، سید علیرضا موسوی در حاشیه نسشت هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های شبکه جوانان رضوی سراسر کشور که از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اردوگاه تربیتی فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، در خصوص جشن‌‎های مردمی زیر سایه خورشید که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) قرار است در استان‌های سطح  کشور برگزار شود، اظهار کرد: کانون مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) استان سیستان و بلوچستان خوشبختانه دراین زمینه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام داده است.

وی برگزاری جشن‌های مردی و بین المللی زیر سایه خورشید را در امر ترویج و گسترش سیره حضرت رضا(ع) موثر بیان‌کرد و گفت: در منطقه‌ای که برادران اهل سنت زندگی می‌کنند به جشنواره مردمی زیر سایه خورشید اهمیت می‌دهند، چراکه موجب ایجاد وحدت و انسجام در میان اهل تشیع و اهل تسنن می‌شود و از این رو این جشنواره به معرفی کرامات امام رضا(ع) در میان مردم می‌پردازد.

مدیر کانون مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) استان سیستان و بلوچستان قشر جوان و نوجوان را از مخاطبان ویژه این کانون معرفی و اعلام کرد: اغلب اعضای کانون ما را جوانان و نوجوان انقلابی تشکیل داده‌اند که در امور اجرایی  به صورت خودجوش حضور پیدا می‌کنند. درحال حاضر خوشبختانه روابط اعضای کانون با یکدیگر مطلوب و منسجم است چرا که در اعیاد و مناسبت‌ها گرد یکدیگر جمع شده و با اعضای کانون ارتباط صمیمی برقرار می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه حضور تشکل‌های شبکه جوانان رضوی در سطح کشور موضوعی حیاتی و لازم است، تصریح کرد: تشکل‌های شبکه جوانان رضوی در مقایسه با سال گذشته پیشرفت نسبتا خوبی داشته است، درحال حاضر از حالت یکنواختی بیرون آمده و به نوعی به عنوان دریچه‌ای تازه  درعرصه فرهنگی بر روی استان‌ها گشوده شده است.

وی امر محرومیت زدایی را نیاز جامعه تعریف کرد و افزود: محرومیت در همه استان‌ها قابل مشاهده است ولی کیفیت آن به یکدیگر متفاوت می‌باشد، از این رو سیستان و بلوچستان در سطح کشور به عنوان یک استان محروم شناخته می‌شود و ما بر این باور هستیم که اجرای طرح محرومیت زدایی در این استان بسیار دشوار است، چرا که منابع مالی محدود است ولی بحمدالله در شرایط فعلی در حد توان خود  توانسته‌ایم بسته‌های غذایی و حمایتی مناسبی را برای محرومین تهیه و در بین آنها توزیع نماییم.

مدیر کانون مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد و گفت: ان‌شاالله مسئولین کشور، امر محرومیت زدایی را جدی بگیرند و اینکه اغلب قشر ضعیف در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند که باید به آنها توجه شود تا اندکی در کاهش فقر تاثیرگذار باشیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.