دکتر یامین‌پور: جوانان انقلابی ما در سوریه تشکل و ارتش جهانی تشکیل دادند

دکتر یامین پور موسسه جوانان آستان قدس رضوی

دکتر وحید یامین‎‏پور گفت: تشکیل ارتش جهانی در سوریه به همت جوانان مومن انقلابی صورت گرفت.

به گزارش ستاد خبری اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی، وحید یامین پور، در کمیسیون تخصصی با عنوان«راهبرد و ماموریت امروز جوان مومن انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد فرهنگی»، که در حاشیه برگزاری نخستین اجلاسیه تشکل‌های مردمی همکار آستان قدس رضوی، برگزار شد، عنوان کرد: هدف امام خمینی(ره)، از انقلاب اسلامی ایجاد تمدنی در برابر تمدن غرب بود.کسانی که می‌خواهند این هدف محقق شود باید خودآگاهی نسبت به این ماموریت داشته و به دنبال عدالت‌گری و انقلابی‌گری باشند. انقلاب اسلامی چون آرمان‌های جهانی و تاریخی دارد باید مسیری خود را برای رسیدن به اهداف نهایی طی کند.

یامین پور، با اشاره به نیرو و قدرت و توان تشکل‌های مردمی، افرود: نفوس تربیت شده انقلاب اسلامی تنها نیرویی بود که ما را از فتنه ۸۸ نجات داد. تمام تجربیات کودتای مخملی در دنیا که طرح‎ریزی آن توسط آمریکا در هر کشوری که بوده موفق عمل کرده است اما با نیرو و اقتدار جوانان انقلابی این فتنه در کشور ما خنثی شد.

وی یادآور شد: امام راحل(ره) با شروع انقلاب ساختارهای موجود در نظام را در کنار نهادهای موازی همچون، بسیج، جهاد سازندگی و… گذاشتند که دهه ۶۰ با این نوع از کار مدیریت شد. در دهه ۷۰ این نهادها را در ساختارهای رسمی نظام جمهوری حذف کردیم و دهه ۸۰ نیز رهبر انقلاب آن معادل‌سازی که در دهه ۶۰ بود را دوباره تکرار کردند. ایشان فرمودند حفظ و تقویت جناح مومن انقلابی یک اصل  و راهبرد است.

وی خاطر نشان کرد:. رهبر معظم انقلاب همواره پشیتبان جوانان انقلابی هستند و می‌فرمایند هیچ کس حق ندارد میدان عمل را از این جوانان بگیرد.

این نویسنده و محقق در ادامه افزود: با فرمان آتش به اختیار، رهبر انقلاب اختلال در ساختار نظام جمهوری را به رسمیت شناخته است. مفهوم آتش به اختیار مهم‌ترین راهبردی است که رهبری از اول انقلاب تاکنون در مقابل نیرویی که می‌خواهد ما را منزوی کنند داشته‌اند.

دکتر وحید یامین‎پور،گفت: تشکل‌های مردمی، تنها یکسری نیروی با انگیزه و دغدغه‌مند نیستند، بلکه ماموریت این تشکل‌ها بسیار سنگین‌تر است. مهمترین ماموریت تمدن اسلامی، تغییر ساختار قدرت در منطقه بود که به دست همین نیروها اتفاق افتاد. جوانان انقلابی کشورما توانستند سوریه، لبنان و….را تحت تاثیر مغناطیس انقلاب اسلامی قرار دهند. این بزرگترین ماموریت تاریخی بود که نه تنها به وسیله ایران، بلکه توسط جوانان افغانستان عراقی پاکستانی و…. انجام دادیم.

این فعال فرهنگی، افزود: تاکنون تشکل‌های مردمی در داخل کشورکارهای بزرگی انجام داده‎‌اند. محرومیت زدایی و کارهای فرهنگی و علمی دانشگاهی بخشی از کارهایی است که ذیل ولایت ولایت فقیه مسلمین شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ما حق نداریم تشکیلاتی عمل نکنیم افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز بر همین نکته تاکید دارند.

یامین پور اضافه کرد: متاسفانه اخلاق کار تشکیلاتی در بین ما ضعیف است فعالیت شبکه‏ای اخلاق و مرام مخصوص به خود را لازم دارد که بخشی تجربه و بخشی تمرین است.

وی با بیان اینکه کار جوانان انقلابی‌ باید قبیله‌گرا باشد، افزود: باید از فعالیت‌های جوانان و تشکل‌های مردمی حمایت کنیم و نقایصشان را بپوشانیم. یکی از امتیازات برگزاری این گونه تجمعات به اشتراک گذاشتن تجربیات و تبادل نظرات است که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این روزنامه‌نگار و مستندساز با بیان این مطلب که اگر تشکیلاتی عمل نکنیم جذابیتی نخواهیم داشت: ماموریت تشکل‎های مردمی بسیار بزرگتر ازکارهای نمادینی همچون برگزاری آیین‌ها و مناسک است، این تشکل‏ها باید از امکاناتی که در اختیار دارند به نحو احسنت برای پیشرفت و ارتقاء خود استفاده کنند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.