جوانان میهمان اعتکاف مسجد شهید ابطحی خرم آباد

مسئول مراسم اعتکاف مسجد شهید ابطحی خرم آباد استان لرستان از اعلام عناوین برنامه‌های مراسم اعتکاف خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حامد غفوری نژاد، نماینده تشکل موسسه مبشر صبح در گفتگویی کوتاه، در خصوص مراسم اعتکاف مسجد شهید ابطحی خرم آباد اظهار کرد: مراسم معنوی و پرفضیلت اعتکاف دانش آموزان نخبه دوره اول و دوم متوسطه و مراسم اعتکاف عمومی در مسجد شهید ابطحی و مسجد بلال حبشی خرم آباد از ۱۳ ماه مبارک رجب مصادف با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) آغاز می‌شود وتا ۱۵ ماه مبارک رجب ادامه دارد.

وی ادامه داد: معتکفین گرامی از شب ولادت با سعادت حضرت علی(ع) در مراسم اعتکاف حضور پیدا کرده و به مدت ۳ شبانه روز با رعایت شرعیات مستقر می‌شوند تا از برنامه های فرهنگی – مذهبی که از سوی عوامل مسجد تدوین شده است، بهرمند شوند.

مسئول مراسم اعتکاف مسجد شهید ابطحی خرم آباد به ویژه برنامه‌های فرهنگی- مذهبی مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته سخنرانی، مداحی ذاکران اهل بیت (ع)، مناجات خوانی، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز و حضور اساتید دانشگاهی از جمله برنامه‌هایی است که برای مراسم معنوی اعتکاف درنظر گرفته شده است.

غفوری‌نژاد به شخصیت های سخنران، نظیر حجج السلام آقایان رضا مرادی، مجید رضایی، علی ابراهیمی، وحید گنجی زاده، تیموری، محمد علی نیا، محمد رضا خدایی، مجید رضایی، مصطفی مهدوی، حسین پیرانلو و علی سلیمی اشاره و عنوان کرد: این عزیزان طبق عناوین تعیین شده از جمله دلتنگی تا دلدادگی، امامت، معیار صحیح در انتخاب و ازدواج، مهدویت، جوان و فضای مجازی، ولی شناسی عرفانی و… که در قالب  حلقه صالحین است به ایراد سخنرانی  و تشریح اعمال مربوطه خواهند پرداخت.

وی درخصوص حضورمداحان و قاریان ممتاز در این مراسم بیان کرد: مداحان اهل بیت(ع) شامل کربلایی مهرداد زمانی، مهدی کرم اللهی، حجت داوودی، حاج مهدی ترکاشوند که با مناجات خوانی و ذکر مصیبت فضای مراسم معنوی اعتکاف راروح بخش و سرشار از معنویت می کنند.

نماینده تشکل موسسه مبشر صبح، حضور قاریان بین اللملی همچون استاد سیدعباس پورهاشمیان، امین رسولی همچنین اساتید دانشگاهی نظیر استاد محمد سخایی، دکتر مسعود کریمی، پروفسور محمود چگینی در این مراسم را به فال نیک گرفت و افزود: حضور چنین افراد فرهیخته‌ای در مراسمات اعتکاف بسیار لازم و ضروری است چراکه با سخنان و تفاسیر خویش می توانند مسائل روز را برای جوانان و نوجوانان روشن و شفاف سازند تا در جامعه کنونی از صراط مستقیم منحرف نشوند.

یاد آوری می‌شود موسسه مبشر صبح از جمله تشکلهای مردمی شبکه جوانان رضوی در سطح کشور می باشد که بصورت مستمر در حوزه مذهبی، اجتماعی، جهادی و… اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با اقتصاد مقاومتی می نماید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.