حجت‌الاسلام موسوی: شهدا منشاء خیر و برکت در جامعه کنونی هستند

یک کارشناس مذهبی در آئین بزرگداشت شهید مدافع حرم علی عسگری عنوان کرد: شهدا منشاء خیر و برکت در جامعه کنونی هستند.

به گزارش ستاد خبری شبکه جوانان رضوی، حجت الاسلام سید حسین موسوی در آئین بزرگداشت شهید مدافع حرم علی عسگری با اشاره به زیارت جامع کبیره عنوان داشت: اهل بیت(ع) سیاست‌‌مدارترین بندگان خدا بوده‌اند و حضرت زهرا(س) بانویی با ویژگی ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی بودند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حاکمان ظالم، از وجود اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) احساس خطر می‌کردند و تمام فکر و دغدغه ائمه آن بود که حاکمیت خدا در جامعه ایجاد شود و شکل‌گیرد.

کارشناس مذهبی عنوان داشت: در تمام مراحل زندگی به حضرت زهرا (س) نگاه کنیم می‌بینیم در یکایک مراحل زندگی الگوی نمونه است و ما باید از آن درس زندگی بیاموزیم.

وی با بیان اینکه ما هر وقت از سیره اهل بیت علیه السلام دور شدیم به بدبختی دچار شده ایم اظهار کرد: دو زندگی وجود دارد که یکی زندگی حیوانی و دیگری زندگی انسانی است و هرشخص مختار است که یکی را انتخاب کند. زندگی انسانی به گونه ای است که در تمامی آن دستورات اهل بیت (ع) را نگاه کنیم و در آن ترتیب اثر دهیم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه ملاک زندگی را نباید عرف مشخص کند بلکه در زندگی باید به دستورات دینی توجه کنیم عنوان داشت: از هیئتی‌ها و افراد مذهبی‌ها باید شروع کرد تا این مهم در جامعه ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه درود بر مادرهایی است که فرزندانی چون شهدا تربیت می‌کنند و باید این مادران تکریم شود افزود: دشمن می‌داند چه گونه باید به اسلام ضربه بزند و بر روی آن مطالعه کردند و امروز شاهد هستیم در کلان شهرها تفکر اومانیسم و انسان محوری غربی در حال رواج است و درجاهایی هم نتیجه گرفتند.

وی با اشاره بر اینکه امام خمینی(ره)، اسلام ناب را از سلطه اسلام آمریکایی بیرون کشید گفت: با رهبری امام راحل (ره) هویت اسلامی به جامعه بازگشت و اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه شکل گرفت.

این مراسم با شکوه به همت هیئت عاشقان ولایت که از جمله تشکل‌های شبکه جوانان رضوی می‌باشد، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه درمسجدالرضا(ع) شهرکرد برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.