حذف زنان؛ عامل تسخیر جوامع اسلامی توسط پزشکی نوین

متخصص طب و تغذیه اسلامی با بیان اینکه کلید تربیتی هدایت جامعه دست زنان است، رمز موفقیت پزشکی نوین برای تسخیر جوامع اسلامی را حذف زنان دانست.

به گزارش آستان نیوز، حکیم خیر اندیش در نخستین همایش از سلسله نشست‌های “زندگی از نو” با موضوع طب و تغذیه که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش زن در جامعه گفت: در نگاه راهبردی، اصلاح جامعه باید از زن آغاز شود و این نکته در معارف دینی و علوم جامعه شناسی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه علم جامعه شناسی معتقد است یک زن خوب بیش از یک مدرسه خوب ارزش دارد، افزود: اگر بخواهیم جامعه را از نظر طب تغذیه جلو برود، باید از زنان شروع کرد چرا که کلید تربیتی هدایت جامعه دست زنان است.

این متخصص طب و تغذیه با بیان اینکه بستر اصلی تربیت، مادر است، تصریح کرد: این راهبرد را دین، جامعه و تاریخ به ما نشان داده که هجوم به فرهنگ کشور نیز از طریق زنان بوده است.

حکیم خیراندیش با بیان اینکه در طول تاریخ ۳۰۰سال برای از بین بردن طب سنتی ایران تلاش شده است، گفت: مردم ایران در زمان‌های گذشته طب را مثل دین می‌پرستیدند و تمام نسخه‌های خوب از نظر زنان بیرون می‌آمد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های اساسی توسط زنان درمان می‌شده است، گفت: رمز موفقیت پزشکی نوین برای تسخیر جوامع اسلامی و تسلط طب غربی، حذف زنان بوده است.

متخصص طب و تغذیه ادامه داد: آنها زنان را از دخالت در امور تغذیه، درمان و بهداشت حذف کردند و اینگونه طب غربی را مسلط کردند.

حکیم خیراندیش ادامه داد: ورود زنان به حوزه طب و تغذیه یک ضرروت اصلی، راهبرد و سیاست اجتناب ناپذیر است.

حکیم خیر اندیش با بیان اینکه بخش اصلی طب، تغذیه است، گفت: زمانی که طب به جامعه برگردد سلامت آفرینی به جامعه باز می‌گردد و طبیبانی که در تغدیه وارد نشوند، به جامعه خدمت نکرده اند.

وی تاکید کرد: انتخاب ماهیت حلال و حرامی، آداب تغذیه و نوع غذا بسیار مهم است. اگر بخواهیم عمل صالح انجام دهیم باید طب حلال به مردم ارائه دهیم.

خیر اندیش با بیان اینکه اصلاح جامعه و تربیت از طریق تغذیه صورت می‌گیرد، ادامه داد: باید غذا با جنسیت تناسب داشته باشد؛ زن سرد مزاج است و باید چیزهای گرم بخورد و مرد گرم مزاج است و باید چیزهای سرد بخورد.

وی تاکید کرد: در غذاها باید بیشتر از دانه ها استفاده کنید؛ در گذشته سوپ‌ها و آش‌ها غذای اصلی مردم بوده اند و به تعداد روزهای سال، آش داشته اند.

وی ادامه داد: کیفیت غذا سومین بخش مهم تغذیه است که اگر غذایی نامناسب باشد اما درست خورده شود، می‌تواند خاصیت‌های زیادی داشته باشد.

متخصص طب و تغذیه با بیان اینکه بهترین غذا غذاییست که بزاق بیشتری ترشح شود، گفت: در طب اسلامی نکاتی آمده است که بسیار مهم است مثلا می‌گویند زمانی‌که گرسنه نشدید، بر سفره ننشینید، لقمه کوچک بردارید، غذا را با نمک شروع کنید، آرام بجوید، آب بین غذا نخورید و سیر نشده بلند شوید.

وی با اشاره به اشتباه بودن رژیم‌های غذایی که شام را حذف می‌کنند، گفت: صبحانه را کامل و زود بخورید، ناهار شکم را بزرگ می‌کند اما شام جذب تن می‌شود و به فرد قدرت می‌دهد.

حکیم خیراندیش با بیان اینکه اصلاح سبک غذا طول عمر را زیاد می‌کند، گفت: علاوه بر سبک غذا، به موقع خوابیدن و سحر بیدار شدن، مهربان بودن، قانع بودن و طمع نکردن، طول عمر انسان را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است سلسله نشست‌های «زندگی از نو» با هدف آموزش مهارت‌های زندگی و آگاهی بخشی به والدین با رویکرد دینی و بویژه ارائه آموزه های تربیتی دوران نوجوانی به مادران توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.