حضرت زهرا(سلام الله علیها) محور معرفی اهل بیت(ع) است

مدیر مرکز تخصصی مشاوره و پاسخگویی موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت : در منطق الهی حضرت فاطمه زهرا(س) محور معرفی اهل بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مهدی فائزی در جلسه آموزشی  مشاوره‎ای مددجویان ندامتگاه شهرستان گرگان اظهار کرد: الگو هایی نظیر حضرت زهرا(س)  و سبک و سیره عملی ایشان ، نقش یاددهنده و تشویق‌کننده دارند و ما باید با الگو گیری از این‌ ذوات نورانی و سرمشق های الهی چگونگی انجام و کیفیت فرهنگ دینی را بیاموزیم.

وی با بیان فراز هایی از حدیث  شریف کساء و استناد به آن ، افزود: این حدیث نورانی، روایت شده توسط ام الائمه النجباء ؛  حضرت زهرا (س) و سرشار از نکات اخلاقی و تربیتی در حوزه خانواده می باشد.

فائزی گفت: باید از کلام خداوند و پیامبر (ص) ، شخصیت حضرت زهرا (س) را شناخت و با تامل در جریان حدیث کساء و محوریت قرار گرفتن حضرت فاطمه(س) در این حدیث می توان به مقام والای این بانوی دو عالم پی برد.

وی افزود: در بخشی از حدیث، زمانی که جبرئیل امین از خداوند متعال می پرسد این  ۵ نفر که این همه فضائل دارند و آسمان ها و زمین و همه موجودات به برکت وجود آن بزرگواران خلق شده، چه کسانی هستند ؟  خداوند تبارک و تعالی در معرفی این پنج نور مقدس ، از فاطمه(س) شروع می کند و می فرماید :  این پنج الگوی ناب ، فاطمه و پدر و شوهرش و دو پسران بزرگوارش هستند . این امر نشانگر این است که فاطمه(س) محور معرفی اهل بیت(ع) است.

فائزی با اشاره به اینکه سیره حضرت فاطمه(س) جزو پاک ترین، خدایی ترین و اثرگذار ترین سیره هاست، تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا (س) علی رغم کوتاهی عمر شریف شان آیینه تمام نمای یک زندگی کامل و جامع دینی است.

مدیر مرکز تخصصی مشاوره و پاسخگویی موسسه جوانان آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: ما اگر در زندگی خود سعادت و موفقیت حقیقی را طلب می کنیم، راهش بی شک تمسک به آموزه های سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه  امروزه بسیاری از مشاجرات و اختلافات خانوادگی به جهت عدم وجود محبت و ایثار و از خودگذشتگی در کانون خانواده است، گفت: حضرت فاطمه(س) در میان خانواده، محور اصلی محبت و عاطفه بودند و در زندگی با امیر مومنان علی(ع) به ساده ترین شکل ممکن زندگی کردند.

در ادامه  خانم فاطمه زهرا موسوی؛ کارشناس مشاوره خانواده  اظهار کرد : امروزه بانوان جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند فراگیری آموزه ها و شاخصه های سبک زندگی فاطمی هستند.

وی با بیان  اینکه آموزه های تربیتی حضرت زهرا(س) نیاز جامعه امروزی است، گفت: حضرت فاطمه(س) یگانه الگوی زن مسلمان و مقتدای هر زن در راه رسیدن به کمال و فضیلت است.

یادآوری می‎شود؛ موسسه جوانان آستان قدس رضوی فعالیت‌های خود را به صورت طرح‌ها و جلسات آموزشی در حوزه‎های فرهنگی، آموزشی و… ، به منظور توانمندسازی جوانان و خانواده‎ها در عرصه‎های مختلف زندگی و اشاعه سنت و سیره رضوی، به صورت عمومی و تخصصی در حوزه مهارت‌های زندگی برگزار می‎کند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.