حضور خادمان حرم در کشورهای دیگر به زبان دیپلماسی اهل بیت(ع) تبدیل شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با تبیین تاثیرگذاری حضور خادمان حرم مطهر رضوی در حوزه بین‌الملل تاکید کرد: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی و اجرای درست طرح، زبان دیپلماسی اهل بیت(ع) برای بازشناسی معارف آل‌الله در میان عامه مردم جهان بشویم.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ستادخبری جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید» با مثبت ارزیابی کردن این طرح مردمی عنوان کرد: سال گذشته که حضورا خدمت تولیت آستان قدس رضوی بودم، به ایشان عرض کردم که اینگونه حرکت‌ها، اقدامات معنوی مطلوبی است، در صورتی که برخی از پیش‌نیازهای آن مرتفع شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه که در این میان بیشتر حائز اهمیت است آن است که اگر معنویات و برکات وجود قدسی حضرت رضا(ع) در محدوده مشهدالرضا(ع) و آستان قدس محدود شود، مطمئناً تعداد معدودی از مسلمانان، خاصه شیعیان می‌توانند به مشهد بیایند و از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر عشق و ارادت خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) به ساحت ملکوتی این امام همام در شهرها و نقاط مختلف ایران و جهان ابراز کرد: بسیاری از این ارادتمندان با وجود دوری از این مضجع منور به آن گرایش و اعتقاد دارند اما شناخت و اطلاعات دینی و مذهبی آنان از سیره و سبک زندگی حضرت اندک است.

سعیدی همچنین اظهار کرد: باید ازاین حرکت به عنوان فرصتی طلایی برای انتقال این معارف ناب و مفاهیم بلند مکتب رضوی به همه نقاط و همه انسان ها بهره گرفته و به نحوی دسترسی آن ها را به این منابع بزرگ دین و خدا‌شناسی فراهم آوریم.

وی در رابطه با وحدت‌آفرینی از مسیر قوت گرفتن این قبیل حرکت‌ها به ویژه در میان جامعه اقلیت‌های دینی و مذهبی کشورمان گفت: ائمه طاهرین (ع) به همه تعلق دارند و نمی‌توان این حضرات را به نفع گروه و دسته خاصی مصادره کرد و اکثریت اقلیت‌های مذهبی کشورمان از صمیم دل به ایشان معتقدند و بسیار محترمانه رفتار می‌کنند.

این نماینده مجلس پیشنهاد داد: همراه این کاروان‌ها به خانواده‌های این اقشار کشورمان نیز هدایایی اعطا شود چراکه این طور صله دادن در دوران ائمه(ع) نیز مرسوم بوده و بر اثرگذاری طرح می‌افزاید.

سعیدی همچنین تصریح کرد: شاید تعدادی با دیدن پرچم منور رضوی تحت تأثیر قرار بگیرند، برخی با یک صله کوچک متحول شوند و گاه جمعی هم با یک بار زیارت از نزدیک حرم رضوی مخاطب این طرح و مقاصد آن شوند.

وی با تبیین تاثیرگذاری طرح «زیر سایه خورشید» در حوزه بین‌الملل اضافه کرد: برنامه را باید با دقت و برنامه‌ریزی مدون به اجرا درآورد تا زبان دیپلماسی اهل بیت(ع) بشود. فرقه های مختلف اسلامی احترام خاصی برای اهل بیت(ع) قائل هستند، اما تنها در همین حد است و عامه مردم از معارف آن ها به میزان اندکی می‌دانند. حضور خادمان حرم در کشورهای دیگر به زبان دیپلماسی اهل بیت(ع) تبدیل شده است

نماینده مردم تبریز همچنین تأکید کرد: باید با اجرای این قبیل برنامه‌ها تصویر غلطی که در عرصه عمومی بین‌الملل برای مسلمان و اسلام ساخته‌اند را اصلاح کنیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.