حضور کاروان‌های رضوی در دیگر کشورها فرصتی برای صدور پیام انقلاب اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در دیگر کشورها، اظهار کرد: فرصتی که این طرح در صدور پیام انقلاب اسلامی به دیگر ملل جهان فراهم می‌آورد، بی‌نظیر است.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با ستادخبری جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، حضور خدام حرم رضوی در ۳۴ کشور جهان را فرصتی بی‌نظیر در راستای صدور پیام انقلاب اسلامی در این کشورها عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت برنامه‌ریزی می‌توان اولا این طرح بین‌المللی را در میان زائرانی که از دیگر کشورها به ایران و مشهد مقدس سفر می کنند، اجرا کرد و در مرحله بعدی با جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کار، در نقاطی از جهان که شیعیان تجمع و حضور بیشتری دارند، آن را به انجام رساند.

جعفرپور با اشاره به نقش این طرح مردمی به منظور ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف مردم به ویژه اقلیت‌های دینی ابراز کرد: فرهنگ رضوی بیشتر بر مبنای فرهنگ صبر، رضایت و مدارا است و از این طریق نیز بایستی دیدگاه‌ها را چه در زمان حضور حضرت رضا(ع) و چه دراعصار بعد از خودشان توسعه بدهند.

وی با تاکید بر این مطلب که گفت‌وگو یکی از راه‌های نشر فرهنگ امام رضا(ع) بوده است، تصریح کرد: باید در این دوران نیز سیره گفت‌وگو‌محوری، برخوردهای لیّن و اخلاقی را سرلوحه عمل قرار دهیم و بدین ترتیب به انتقال پیام و فرهنگ برگرفته از اخلاق و مدارای رضوی به اقلیت‌های دینی بپردازیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت‌های هر استان در بهره‌برداری از این فرصت ناب برای گسترش سیره رضوی اظهار کرد: زمانی که مردم شهرستان‌ها خادمان حضرت را در جمع خودشان مشاهده می‌کنند، به یاد ایشان می‌افتند و بوی حریم و حرم رضوی را استشمام می‌کنند.

به گفته وی، این ظرفیت و اشتیاق در همه مردم و شهرهای کشورمان وجود دارد و خادمان این مرقد مطهر نیز متأثر از فضا و فرهنگ رضوی هستند؛ بنابراین با وجود این دو پتانسیل می‌توان در دیگر نقاط ایران و جهان حاضر شده و منتقل‌کننده پیام رضوی بود.

جعفرپور همچنین در رابطه با اهمیت برنامه‌ریزی و اجرای چنین طرح‌هایی ابراز کرد: اولاً یکی از نیازهای امروز جامعه که باید از آنها حمایت کنیم همین حرکت‌های خودجوش در حوزه فرهنگ است. یعنی در کنار دستگاه‌های موظف، حتما باید مسئولان و متولیان فرهنگی به عنوان یک بخش مهم، این قبیل حرکت‌های مردمی را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: حمایت از آنها هم فقط مختص به حمایت‌های مادی نیست بلکه برداشتن موانع و هدایت مردم در حوزه معنویت، خود نوعی پشتیبانی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این حرکت هم در حوزه مردمی نیازمند توسعه فرهنگ رضوی در زندگی فردی و اجتماعی هستیم، بیان کرد: زندگی ملهم از فرهنگ رضوی جزو نیازهای ضروری مردم و جامعه حال حاضر ماست. بنابراین این طرح بسیار خوبی است که با اهداف مطلوبی پایه‌گذاری و دنبال می‌شود و می‌تواند با توان روزافزون در سطح ملی و بین‌المللی توسعه یافته و اثرگذاری داشته باشد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.