«خانواده انقلابی» بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی حرکت می کند

با میزبانی تشکل های شبکه جوانان رضوی، همایش «خانواده های انقلابی» در قزوین برگزار شد.

به گزارش به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، همایش «خانواده های انقلابی» در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی پویش کشوری «چله انقلاب اسلامی» و با حضور فعالان فرهنگی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد و در آن حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون اظهار کرد: خانواده انقلابی خانواده‌ای است که بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی حرکت کند؛ چرا که هر خانواده‌ای در این مسیر قرار داشته باشد، انقلابی بودن آن هم ناخودآگاه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع خانواده و توجه به فرزند مهمترین شاخصه و دستاورد انقلاب اسلامی است، افزود: با وجود تمام آسیب‌های وارد شده به نهاد خانواده در دنیا، امروز در جامعه ما خانواده به صورت یک محور مطرح است و خانواده‌محوری از دیگر نکات مثبت انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

تراشیون گفت: اگر افراد از اهداف انقلاب دور شوند، از ویژگی‌های انقلابی نیز فاصله می‌گیرند و از همین رو باید با مرور دائم اهداف و تقویت بصیرت، به منش انقلابی نزدیک شد.

وی تصریح کرد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب سلامت اخلاقی خانواده‌هاست. اگرچه امروز آسیب‌هایی در خانواده‌ها وجود دارد اما واقعیت این است در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اعتکاف‌های چندین هزار نفره نوجوانان و جوانان نیز شکل می‌گیرد. حال آنکه اگر کشور ۴۰ سال دیگر هم در رژیم پهلوی سپری می‌کرد، امروز چه بسا نهادی به نام خانواده به شکل کنونی وجود نداشت.

این استاد دانشگاه گفت: چنانچه خانواده بر اساس الگویی که بزرگان انقلابی مانند بنیانگذار کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری و شهید مطهری به عنوان نظریه‌پرداز انقلاب ترسیم و عمل کردند رفتار کنند، خانواده انقلابی نیز شکل می‌گیرد.

شایان ذکر است در حاشیه همایش «خانواده های انقلابی» محصولات نمایشگاهی، تصویری و صوتی، بنر، سربند، پوستر و آثار گرافیکی متناسب با ایام دهه فجر نیز ارائه گردید.

یادآوری می شود؛ پویش کشوری «چله ی انقلاب»؛ به ارائه مجموعه ای از نمایشگاه ها، همایش ها و برنامه های ترکیبی ویژه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهد پرداخت که با هدف معرفی کامل اهداف و دستاوردهای آن واقعه عظیم در سراسر کشور و به صورت چرخشی در شهرهای منتخب از تاریخ ۳۰دی ماه تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهند شد. تمام این فعالیت ها با محوریت شبکه جوانان رضوی، با همت و توان مجموعه ها و تشکل های انقلابی و با حضور همه اقشار مردم انجام می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.