دوره تربیت مربی کشوری جوان و نوجوان با حضور ۱۵۰ نفر از سراسر کشور آغاز می‎شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی دوره تربیت مربی جوان و نوجوان با حضور ۱۵۰ نفر از بانوان و آقایان از سراسر کشور در مشهد آغاز می‎شود.

 

ثبت نام دوره کشوری تربیت مربی نوجوان و جوان از سراسر کشور با استقبال چشمگیری روبه رو شد که در نهایت بیش از یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مجازی در این طرح ثبت نام کردند که پس از بررسی رزومه‎ها و انجام مصاحبه مجازی از این میان ۱۵۰ نفر (۸۰ خانم و ۷۰ آقا) پذیرفته شدند.

با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه تربیتی نوجوان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی آنان، موسسه جوانان آستان قدس رضوی پس از برگزاری موفق ۵ دوره آموزشی تربیت مربی در مشهد، دوره کشوری تربیت مربی نوجوان و جوان را برنامه‎ریزی کرده و در حال اجراست. ثبت نام در این طرح از اواخر بهمن ماه ۱۳۹۶ شروع شد و پس از شرکت داوطلبان در مصاحبه مجازی ۱۵۰نفر برای شرکت در اولین دوره کشوری تربیت مربی جوان و نوجوان انتخاب شدند که منتخبین برای گذراندن دوره از ۱۲ اردیبهشت ماه در مشهد مقدس به مدت ۹ روز حضور داشته و میهمان موسسه جوانان آستان قدس رضوی می‎شوند.

در این دوره برای پرورش مربیان تخصصی نوجوان و جوان در سراسر کشور روزانه ۸ ساعت برنامه آموزشی تدارک دیده شده است که کلاس‌های آن در موسسه جوانان برای بانوان و در مجتمع اقامتی امام رضا(ع) برای آقایان برگزار می‌شود.

سرفصل های آموزشی در ۳ سرفصل کلی مهارت‎های فردی مربی،مهارت‎های تربیتی و شناخت مخاطب نوجوان با موضوعات خودشناسی، بایسته های تعلیم و تربیت در اسلام،  هدف گزاری و چشم انداز نویسی، ارتباط موثر، جایگاه اخلاق در برنامه‌های تربیتی، روانشناسی نوجوان، مهارت تفکر و اثر طب و تغذیه در تربیت  و اصول طراحی یک برنامه مطلوب تربیتی اشاره کرد.

استفاده از اساتید مطرح تربیتی کشور، اضافه شدن منتخبان به شبکه مربیان، صدور گواهی پایان دوره از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حضور در برنامه‌های مرتبط با نوجوان موسسه به عنوان استاد و اعطای نشان خادمیاری حضرت رضا علیه‌السلام به برگزیدگان از جمله مزایای این دوره است.
از شرایط و ویژگی‏های متقاضیان این طرح، سن۲۰ تا ۳۵ سال ، داشتن حداقل مدرک سطح یک حوزه و یا کارشناسی دانشگاه، حداقل دارای ۲ سال سابقه تجربه کار با مخاطب نوجوان و همچنین قبولی در مصاحبه مجازی بوده است.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.