گزارش/ دیار کریمه اهل‌بیت(ع) زیر سایه خورشید

با حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید به استان قم، دیار کریمه اهل بیت(ع) به عطر پرچم رضوی متبرک شد.

به گزارش ستادخبری ‌دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، کاروان خدام حرم رضوی، دوم مردادماه با استقبال باشکوه مردمی وارد استان قم شد.

براساس این گزارش، با حضور کاروان خادمان آستان قدس علی بن موسی الرضا(ع) گویی نوری از انوار خورشیدی حضرتش بر سر شهر قم سایه افکنده و خدام چون طبیبی دوار بر گرد شهر راهی شده‌اند.

گلزار شیخان، جایگاه زکریا بن آدم و زکریا بن ادریس، شهدا و مزار علمای بزرگی که شاگرد این مکتب بوده اند، نخستین مقصد مسیر کاروان‌های رضوی در دیار کریمه اهل بیت(ع) بود.

با ورود خادمان رضوی, زائران گلزار شیخان، مسرور از این عنایت، به استقبال آنان رفتند. با دیدن پرچم سبز رضوی در دستان خدام, دل های همه چون کبوتری به سوی گنبد طلای مشهد پر گرفت و زمزمه «یا رضا یا رضا» بر لب‌های شان جاری شد.

مراسم استقبال از سفیران حرم رضوی با خواندن صلوات خاصه حضرت رضا(ع) شروع شده و با سخنرانی کوتاهی به پایان رسید. خادمان اخت الرضا، حضرت فاطمه معصومه(س) با اسپند و گل به میزبانی شان آمدند. مردم بر گردشان جمع شدند و به سوی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) راهی شدند تا همه با هم سفیرانی باشند از برادر به سوی خواهر…

خدام نگاهی به پرچم سبز برادر داشتند و نگاهی به پرچم و گنبد خواهر. با حضور جمعیتی که لحظه به لحظه بیشتر می شد آرام قدم بر می‌داشتند و کمی بعد با نوای «یا رضا» وارد حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شدند. جمعیت زیادی در صحن امام رضا(ع) در انتظار قدوم خدام رضوی و آمدن پرچم متبرک بودند و با ورود آن ها همه به احترام ایستادند. با شاخه های گل و ریختن شکلات و نقل و شکستن دل ها و جاری شدن اشک ها به استقبال شان رفتند.

با حضور سفیران امام رضا(ع) عطر حرم رضوی در همه جا پیچیده و جان ها را به شادی و شعف شورانده بود. همه نگاه ها به پرچم باز شده در دست خدام بود و دل ها مشغول نجوا با صاحب پرچم.

مدح و تبریک مادحان همه را به شور دوچندانی دعوت می کرد و با زدن نقاره خانه حرم، به یمن قدوم مبارک حضرت بانو و آغاز دهه کرامت، این شور و شادی تا آسمان بالای گنبد پر گرفت و بالا رفت…

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.