رونمایی از۱۴ تفاهم‌نامه‎ عملیاتی با تشکل‎های جوانان رضوی

در نخستین اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی ۱۴ تفاهم‎نامه عملیاتی با تشکل‏های جوانان رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی رونمایی خواهد شد.
به گزارش ستاد خبری نخستین اجلاسیه تشکل های جوانان رضوی، در اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی با هدف ایجاد هماهنگی کمیته‏های فرهنگی استانی آستان قدس رضوی در اقدامات ملی ۱۴ تفاهم‎نامه با موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‎های فرهنگی همکار با این آستان رونمایی و منعقد خواهد شد.
پویش کشوری چله انقلاب
سلسله نشست های عمومی و تخصصی «چله انقلاب» مجموعه‌ای از خدمات اجتماعی و برنامه‌های ترکیبی ویژه بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی است که با هدف معرفی اهداف و دستاوردهای آن واقعه عظیم در تمامی مراکز استان های کشور برگزار می گردد.
اردوهای یک روزه
با توجه به کارکرد فعالیت های اردویی بعنوان حلقه مکمل و انگیزش بخش فعالیت های تربیتی برای نوجوانان و همچنین نیاز گروه های اردویی نوجوانان به فضای اردویی مناسب و هدفمند؛اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس راه اندازی گردید.
اعتکاف ملی رضویون (ویژه نوجوانان)
اعتکاف ملی رضویون؛ برنامه اعتکاف تخصصی نوجوانان می باشد که در دهه پایانی ماه مبارک رمضان و بصورت مجزا برای دختران و پسران ۱۳ تا ۱۶ سال برگزار می گردد. برنامه های اعتکاف در مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی و در شهرستان ها در مساجد محوری برگزار خواهد شد.
درسنامه تاریخ
مجموعه برنامه های طرح«درسنامه تاریخ» با هدف بازخوانی تاریخ سیاسی- اجتماعی دهه اول انقلاب اسلامی ایران و نگاه به عرصه فعلی جریان های فکری و سیاسی کشور برگزار می گردد.
اقدامات این طرح در عرصه هایی همچون تولیدات رسانه ای، تولید آثار هنری ، مستندنگاری، نشست های تبیینی، کارگاه های پرسش و پاسخ ، جشنواره های ملی، تولیدات محتوایی و تبینی در فضای مجازی طرح ریزی گردیده است.
نور و نوروز
مراسم ویژه لحظه تحویل سال هرساله با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می گردد؛ از سال گذشته و با هدف گسترش فرهنگ زیارت از راه دور و زمینه سازی توسل دسته جمعی مردم به آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علی السلام برنامه « نور و نوروز» طراحی و اجرا می گردد.
طرح ملی شبکه مداحان نوجوان و جوان
موسسه جوانان با هدف شناسایی ، جذب و توانمندسازی استعدادهای نوجوانان و جوانان در حوزه مداحی و روضه خوانی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در زمینه های مختلف اقدام به برگزاری دوره آموزشی می‌نماید.
این طرح با هدف جذب، تربیت و شبکه سازی مخاطبین جوان و مستعد کشور در زمینه مداحی و ذاکری اهل بیت(علیهم السلام) و تبیین اندیشه‌ها و منظومه فکری امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری مداحان و ذاکران آینده کشور در مسیر اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.
طرح هفت روز در بهشت
اردوهای یک هفته‌ای زیارتی-معرفتی، ویژه دانش آموزان ۱۵ و۱۶ساله از مدارس استعدادهای درخشان و منتخب برگزار می گردد. دراین دوره ها تالیف نظام محتوایی ویژه و طراحی برنامه های هدفمند به منظور تقویت بنیه‌های اعتقادی نسل نوجوان و هویت‌یابی صحیح دینی انجام می گردد.
رابطین استانی کمیته های فرهنگی استانها می بایست مطابق شاخصه های اعلامی توسط ستاد اقدام به شناسایی و گزینش نوجوانان منتخب نمایند.
طرح ملی تربیت مربی نوجوانان
موسسه جوانان آستان قدس رضوی دوره های تربیت مربی نوجوانان را با هدف زمینه سازی حضور تخصصی و روشمند و اثر گذار روحانیت و دانشگاهیان در عرصه تربیت جوان ونوجوان طراحی و تدوین گردیده است.
کمیته های استانی می بایست با انجام فراخوان و جذب افراد واجد شرایط برای شرکت در دوره، اسامی ومشخصات تکمیلی ایشان را جهت گزینش به ستاد ملی ارائه نمایند و سپس مقدمات اجرای دوره را با حضور افراد منتخب فراهم نمایند.
دوره آموزشی رسانه
این طرح در دو قالب و دو بخش «آموزش در محل موسسه» و «آموزش در شهر مورد نظر» برگزار می‌شود. بر این اساس در بازه‌ی زمانی خاصی فعالان رسانه‌ای تشکل‌ها به مشهد فراخوان می‌شوند و به مدت یک هفته و به صورت فشرده در زمینه‌‎های مرتبط با «تولید در فضای مجازی» آموزش می‌بینند.
شناسایی فعالان فضای مجازی استان، ساماندهی آنها و فراهم نمودن زیر ساخت آموزش از جمله مواردی است که رابطین استانی می بایست نسبت به ایجاد آن اقدام نمایند.
دوره توانمند سازی کادر تشکل های مردمی
موسسسه جوانان آستان قدس رضوی بعنوان دبیرخانه تشکل های شبکه جوانان رضوی با هدف ارتقاء سطح معرفتی و مهارتی مدیران واعضای تشکل های مردمی دوره های توانمندسازی کادر تشکلها را برنامه ریزی نموده است؛در نظر است تا در این طرح اقدام به آموزش و توانمندسازی نیروهای موثر فعال و میانی مجموعه ها نماییم.
طرح ملی جوان برتر

موسسه جوانان با هدف شناسایی ، تجلیل و حمایت از استعدادهای جوان در سطوح مختلف اعم از طلاب، هنرمندان، علمی، کارآفرینی و اقتصاد، ورزشی،جهاد و ایثار و.. نسبت به برگزاری این برنامه اقدام می نماید
طرح ملی فراخوان ایده
این اقدام با هدف حمایت و برگزاری برنامه های موثر و مفید در حوزه جوانان طراحی و برگزارمی شود مقرر است تا ناظر به تجربه های موفق در بین تشکل های فرهنگی رضوی و همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در سطح ملی ابتدا فراخوانی جهت جذب ایده های عملیات های فرهنگی اجتماعی ویژه مخاطب نوجوان و جوان ارائه شود سپس کلیه ایده های ارسالی در هیات داوران که متشکل از اعضای شورای مرکزی و متخصصین ملی می باشد نسبت به ارزیابی اقدام وسپس پنج ایده برتر تبدیل به برنامه اجرایی شود و جهت اقدام مشارکتی به کلیه استان ها ابلاغ گردد.
طرح ملی محافل اندیشه ورزی جوان
در محافل اندیشه ورزی جوان بناست تا موضوعات بنیادین در حوزه های بصیرتی،اعتقادی ،فرهنگی و اجتماعی با حضور جوانان و در محضر اساتید صاحبنظر مطرح گردد تا بتوان در فضایی صمیمانه و بدون تکلف موضوعات و شبهات مورد سوال نسل حاضر مطرح و گفتگوهای تبیینی انجام گردد.
طرح همایش‌های هویت سـاز
با عنایت به نقش محوری و تاثیرگذارموضوع « هویت بخشی» در فرآیند تربیت نسل مومن و انقلابی، همایش هایی با موضوع بازخوانی سیره و شخصیت علماء،مجاهدین،دانشمندان،شهدا و دیگر عناصر شاخص و جریان ساز دینی و ملی در نظر گرفته شده است

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.