زمان شناسی، عقلانیت و خردورزی ویژگی‌های جوان انقلابی است

تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت ویژگی‌های جوانان انقلابی اشاره کرد و زمان‌شناسی، وظیفه‌دانی، برخورداری از اندیشه و عمل انقلابی، عقلانیت و خردورزی را از جمله ویژگی‌های جوان انقلابی دانست.

به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در همایش «جوان و نوجوان مومن انقلابی» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای داشتن عقلانیت در زندگی است، گفت: برخی تصور می کنند انقلابی بودن به معنای نگاه احساسی و دیدن منافع کوتاه مدت است در صورتی که انقلابی بودن به معنی داشتن عقلانیت در زندگی است.

وی افزود: جهاد اکبر برای انسان‌های فرهیخته این است که بر قوای عقلانی خود عشق را حاکم کنند تا تمام لایه های زندگیشان سراسر عشق به خداوند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان در عمل صالح، خودسازی و جامعه سازی قرآنی امام جواد(ع) را الگو قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید در مسیر زندگی اعتدال داشت، گفت: در جامعه اسلامی محور اعتدال ولی خدا است و هماهنگ بودن با ولی خدا می تواند انسان را تنظیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: علاوه بر خودسازی باید دست دیگران را نیز بگیریم و به مسیر درست هدایت کنیم که به معنای مسئولانه زندگی کردن است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت ویژگی‌های جوانان انقلابی، بیان کرد: زمان‌شناسی، وظیفه‌دانی، برخورداری از اندیشه و عمل انقلابی، عقلانیت و خردورزی از جمله ویژگی‌های جوان انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به هیچ عنوان به معنای نگاه به منافع زودگذر نیست، یادآور شد: انقلابی‌گری توجه به منافع پیش رو و نگاه به منافع بلند مدت کشور است.

در این مراسم ۱۷۰ نفر از نوجوانان و جوانان فعال فرهنگی و نخبگان جوان موسسه جوانان آستان قدس رضوی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و شهرستان کاشمر شرکت کردند.

یادآوری می‌شود؛ نشست «الگوی جوان مومن انقلابی، جوان‎ترین امام حضرت جوادالائمه (ع)» با حضور فعالان فرهنگی جوان سراسر کشور در روز سه شنبه ۳۱ مردادماه و به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و مشارکت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.