زیارت پل ارتباطی بین انسان و خداست

رئیس بند زندان‌های گرگان با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) زندگی انسان را طراوت می‌بخشد، گفت: زیارت پل ارتباطی بین انسان و خداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، غلامحسین مسگر در نخستین جلسه آموزشی مشاوره‎ای مددجویان تحت پوشش سازمان زندان‎ها که  با حضور چهل نفر از مددجویان ندامتگاه شهرستان گرگان، به همراه همسرانشان در مرکز آموزشی مسجد صدیقی‎ها و به همت مرکز تخصصی مشاوره و پاسخگویی موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان برخی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: زیارت یکی از جلوه‌ها و نمودهای محبت ما نسبت ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و عترت منبع جامع آداب زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: حضور عاشقانه در بارگاه پاک اهل بیت (ع) باعث تجدید عهد و میثاق با ایشان و همراهی و پیروی از مسیر امامت و ولایت است .

مسگر خاطر نشان کرد: یکی از توصیه های مهم در زیارت شناخت حق و مقام اهل بیت(ع) است، لذا زائر باید بداند پیروی و تبعیت از معصومین (علیهم السلام) واجب و عمل به سیره و روش آن بزرگواران جزو دستورات مهم دینی محسوب می‌شود.

رییس بند زندان های گرگان گفت: داشتن ارتباط با انسان‌های بزرگ و اسوه یکی از بهترین راه‌ها و شیوه‌های تربیتی است چرا که انبیا و اولیای الهی بهترین الگوهایی هستند که انسان‌ها می‌توانند با اتصال با آنان به قله معرفت نایل شوند.

وی با اشاره به اینکه ما باید محاسن اخلاقی را از فرهنگ رضوی بیاموزیم، افزود: بهره مندی از  ادبیات گفتاری و رفتاری اهل بیت(ع) زمینه افزایش درک و فهم عالم هستی و منزلت اجتماعی را  در وجود انسان فراهم می‌کند.

غلامحسین مسگر ادامه داد: سیره ائمه اطهار (ع) نسخه بی بدیل زندگی بشریت است که بکارگیری این نسخه نورانی انسان را از منجلاب آسیب‌های اجتماعی نجات می‌دهد.

مسگر با اشاره به اینکه زیارت اهل بیت (ع) پرده از حجاب ها و ظلمات برمی دارد و موجب از بین رفتن آلودگی‌های درونی می‌شود، ابراز داشت: توسل به اولیای الهی دل غفلت زده انسان را بیدار و زندگی او را متحول می‌سازد.

وی ادامه داد: ائمه (ع) واسطه فیض بین خدا و مردم هستند و زیارت، تفسیر ارتباط انسان و خدا و تحقق اتصال با خداست.

یادآوری می‎شود؛ موسسه جوانان آستان قدس رضوی فعالیت‌های خود را به صورت طرح‌ها و جلسات آموزشی در حوزه‎های فرهنگی، آموزشی و… ، به منظور توانمندسازی جوانان و خانواده‎ها در عرصه‎های مختلف زندگی و اشاعه سنت و سیره رضوی، به صورت عمومی و تخصصی در حوزه مهارت‌های زندگی برگزار می‎کند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.