غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام بندرعباس توسط خدام رضوی

مزار شهدای گمنام بندرعباس با حضور خدام بارگاه منور رضوی غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ستادخبری دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، مزار شهدای گمنام بندرعباس با حضور کاروان خادمان رضوی، اعضای شبکه جوانان رضوی، بسیجیان و جمعی از اقشار مختلف مردم غبارروبی و عطرافشانی شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کاروان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به قبور شهدا، با آرمان های والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند. مداحی علی دیبا از مداحان حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) و اسماعیل تذرو از مداحان اهل بیت(ع) در استان هرمزگان در وصف مقام امام رضا(ع)، توزیع نمک و نبات متبرک و زیارت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) از دیگر بخش های این برنامه بود.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام عباس عزیزی، مبلغ کاروان خدام حرم مطهر رضوی ضمن بیان کرامات امام رئوف، به جایگاه نماز نزد آن حضرت اشاره کرد و با یادآوری داستان مناظره امام با علمای آن روزگار در حضور مأمون، خاطرنشان کرد: آن حضرت با شنیدن صدای اذان، مباحثه را ترک کردند.

وی به تشریح پیام حرکت امام رضا(ع) در مناظره پرداخت و افزود: ادای نماز در وقت آن، اهتمام به تصحیح قرائت نماز و تلاش برای رفع موانع قبولی نماز سه وظیفه مهمی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام عزیزی، در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از «تکریم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا» و گام برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان مهمترین وظیفه برای ادامه ادادن راه شهدا یاد کرد.

جشن مردمی مسجد امام باقر(ع) کوی نیایش و مسجد سلمان فارسی محله اسلام آباد و حضور در مرکز نگهداری ایتام و کودکان بی‌سرپرست از دیگر برنامه‌های این روز در بندرعباس بودند.

کاروان خادمان رضوی از تاریخ پنجم تا ۱۳ مردادماه در استان هرمزگان حضور دارد و با سفر به شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف استان هرمزگان، ضمن دیدار با مردم و فراهم کردن زمینه زیارت از راه دور، برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی را اجرا می کنند.

یادآور می‌شود، دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی«زیر سایه خورشید» در بیش از هزار نقطه از ایران اسلامی و ۳۴ کشور دنیا برگزار می‌شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.