مراسم مردمی «عهد روح الله» در اصفهان برگزار شد

مجموعه فرهنگی عاشوراییان با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی به مناسبت سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) برنامه مشترکی با نام “عهد روح الله” در دفتر مجموعه فرهنگی عاشوراییان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، این برنامه به صورت نمادین در کشور همراه با برنامه مشترک و تبلیغ یکسان توسط نمایندگان آستان در شهرهای مختلف برپا شد که مجموعه فرهنگی عاشوراییان به عنوان نماینده سازمان جوانان آستان قدس رضوی،‌ یکشنبه شب در هیئت هفتگی خود مراسم مردمی بزرگداشت رحلت امام (ره) را اجرا نمود.

ویژه برنامه شب شهادت حضرت خدیجه کبری(س) به همراه برنامه “عهد روح الله” در یکشنبه های بهشتی، با مدیحه سرایی محمد یزدخواستی سخنرانی حجت الاسلام انجوی نژاد برگزار شد.

حجت الاسلام انجوی نژاد در این برنامه گفت:‌ اگر انسانی نتواند دنیای خودش را دنیای پر از رضایت قرار دهد درآخرت هم رضایتی نخواهد داشت. اگر ما در دنیا از خدا راضی نباشیم طوری زندگی نمی کنیم که خدا در آخرت از ما راضی باشد. بنابراین تقوا به ما کمک می کند که بتوانیم در دنیا درجه ی رضایت از زندگی خودمان را بالا ببریم.

وی افزود: در بحث منطق و ثواب شرح خطبه ی متقین، یکی از بهترین راه های رسیدن به دنیا و آخرت مطلوب، مراقبت و کنترل زبان است. البته کم گویی و حتی در جایی که نیاز به صحبت کردن است اگر فرد سکوت پیشه کند این را بی هنری در حرف زدن می داند و جزء شرایط متقین محسوب نمی شود. فرد متقی کسی است که صحبت کردنش براساس خیر و صلاح خودش و اطرافیانش باشد و به هر اندازه ای که نیاز بود صحبت کند، اشکال ما برای عدم کنترل زبانمان این است که نمی دانیم کِی، کجا و چگونه صحبت کنیم.؟

حجت الاسلام انجوی نژاد با بیان اینکه در عبارت «و لباس آن ها اقتصاد است» دو معنا نهفته است، اظهار داشت: یک معنای ساده و اولیه آن اشاره به فرد متقی دارد که لباس ساده و عادی می پوشد و مفهوم مهمتر آن به معنای حجابی است که بین تو و جامعه حائل است یعنی نه آنقدر شوخ است که دیگران از او حساب نبرند نه آن قدر اُبهت دارد که دیگران از او بترسند. در آخرالزمان شیطان تمام هنرش را خرج این می کند که شما را در افراط و تفریط قرار بدهد. لذا حدیث داریم که میانه حرکت کردن مومن در آخر الزمان مثل حرکت کردن روی دو لبه ی شمشیر تیز داغ است. در تجمیع های مردم در آخرالزمان عقلانیت وجود ندارد، بلکه در دو جبهه افراط و تفریط قرار می گیرند. اگر بخواهید برای جبهه میانه نیرو بگیرید و جذب داشته باشید باید یک طرف باشید و کم کم برای این جبهه نیرو بگیرید. یکی از خصوصیات امام خمینی(ره) این بود که در جبهه بندی با کسی تعارف نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) محوریت لشکر الهی را ایران قرار داد و فرمودند مراقب باشید همه چیز می بینید محوریت را از دست ندهید و هرخوبی در جبهه مقابل دیدید فریب نخورید. ایشان برای اینکه ما جبهه ها را با هم اشتباه نگیریم یک ملاک گذاشتند و فرمودند شیطان بزرگ آمریکاست، ببین آمریکا در کدام جبهه است درمقابل آن بایست و کاری به کسانی که در جبهه ی تو و جبهه ی مخالف هستند نداشته باشید فقط آمریکا را ببینید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.