مربی در فعالیت خود، پسند حلال مخاطب را درک کند

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در نشست توجیهی مربیان اردویی «سفیران رضوی» گفت: مربی باید در ارائه قالب فعالیت خود، مخاطب را در نظر بگیرد. باید مربیان پسند حلال مخاطب را درک کنند و پیشروی کنند تا این پسند تبدیل به پسندی خدایی بشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت در نشست توجیهی مربیان اردویی «سفیران رضوی» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد به تبیین ویژگی‌های مربی معیار پرداخت و افزود: مربیان در ابتدا باید نیتی خالص تر از همیشه داشته باشند، زیرا این ایمان قلبی، سبب ثمر در امر تربیت می‌شود. حوزویان نباید نسبت به مردم بی تفاوت باشند، چرا که شهداء بی تفاوت نبودند. اکنون نیز جامعه به ناامنی دچار شده است اما از جنس ناامنی فرهنگی، که این بدین معناست که عملکرد خوبی نداشتیم.
این کارشناس دینی ادامه داد: مربی اردویی باید مورد اقبال و محبت مخاطب باشد همانطور که در زیارت امین الله می‌خوانیم: خدایا! مرا محبوب در زمینت کن. مگر امام معصوم(ع) نیازمند اقبال خلق است، خیر. امام سجاد(ع) به جهت تاثیرگذاری مثبت برای رضای خداوند متعال دعای خود را به لب می آورند.
این کارشناس دینی افزود: امنیت موجود در نظام اسلامی، باید مقدمه ای برای کار و تلاش باشد و نه آغازی بر تنبلی و سستی برداشت شود.
وی همچنین با اشاره به ماهیت رمضان و عنایت ویژه خداوند گفت: مهم‌ترین پیام ماه مبارک رمضان، انسانیت است. خداوند متعال در دو بُعد درونی و بیرونی، به انسان کمک و فضا را آرام می‌کند، به طوری که در طرفی به وسیله روزه، نفس اماره را تضعیف می‌کند و در طرفی شیاطین را به بند کشیده است.
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در پایان به تبیین اهمیت مهربانی در رفتار انسان‌ها به خصوص مربیان اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند: “از جسمتان بگیرید و به جانتان ببخشید”. این بدین معنا است که در رمضان از جسم خود بگذریم و به روحمان اضافه کنیم. در ماه مبارک رمضان اگر روح تقویت شد، مهربان می‌شویم و لازمه رشد انسان، مرهبانی با بندگان است.
یادآوری می شود؛ دوره تربیت مربی اردویی «سفیران رضوی» با حضور طلاب مشهد مقدس و به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان امسال برگزار خواهد شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.