مشاور کارآمد نباید نگران اثبات خود باشد

استاد برجسته دانشگاه تهران و تربیت مدرس در دومین جلسه نشست تخصصی «گفتمان تربیت» گفت: اگر مشاوری نگران تحقق و اثبات خود باشد، شاید از دروغ هم در مشاوره خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دومین جلسه از نشست تخصصی «گفتمان تربیت» با موضوع آشنایی با ویژگی‌های دوره‌ی نوجوانی، راهکارهای تربیتی مواجهه با مسائل و مشکلات نوجوان و جوان و ویژگی‌های مشاوران تربیتی کارآمد، روز پنجشنبه با حضور دکتر علی اصغر احمدی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر علی اصغر احمدی با اشاره به برخی از ویژگی‌های مشاور کارآمد گفت: فردی را که به عنوان مشاور کارآمد می‌شناسیم باید در ابتدا از دانش تخصصی بهره‌مند باشد. دانش تخصصی صرفا ناظر بر این نیست که فرد مورد نظر چه واحدهای درسی را گذرانده است، البته که لازم می‌باشد ولی کافی نیست.

احمدی به نقش مهم نظریه مستقل برای هر مشاور اشاره کرد و گفت: انسان بدون داشتن نظریه نمی‌تواند دست به کار مشاوره‌ای بزند. این نظریه هم باید آمیخته‌ای از نظریات دینی باشد، زیرا همه انسان‌ها زمینه دینی حداقلی را دارند.

احمدی افزود: یک مشاور توانمند باید آرامش خود را به هنگام مراجعه مخاطب حفظ کند، این مهم را می‌توان با داشتن تجربه کافی بدست آورد ولی برای مشاوران جوان راه حلی وجود دارد؛ راه حل این است که مشاور کارآمد نباید نگران اثبات و تحقق خود باشد، زیرا اثبات خود به هر طریقی، سبب مشاوره غلط و اشتباه خواهد شد.

دکتر احمدی در پایان اشاره کرد: باید نوجوان را در سه حوزه ارتباطی مختلف که عبارتند از حوزه ارتباطی با اطرافیان، حوزه ارتباطی با درون خودش و حوزه ارتباطی با خدا سنجش کرد و راه حل مناسب را ارائه کرد.

شایان ذکر است اولین نشست تخصصی از سلسله برنامه‌های «گفتمان تربیت» با موضوع آشنایی با ویژگیهای دوره ی نوجوانی، راهکارهای تربیتی مواجهه با مسائل و مشکلات نوجوان و جوان و ویژگی‌های مشاوران تربیتی کارآمد با حضور دکتر علی اصغر احمدی و همچنین ارائه گواهی شرکت در این نشست تخصصی در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.