حجت الاسلام مهدوی ارفع: مشکل جدی حوزه‌های فرهنگی عدم آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع، نداشتن ابزار مناسب و عدم آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی را مشکل جدی حوزه‌های فرهنگی کشور دانست.

به گزارش ستاد خبری نخستین اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع؛ در «کمیسیون راهبرد و ماموریت امروز جوانان مومن انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد» مطرح کرد: «لایه‌های فرهنگ که همان مبانی فکری گفتمان انقلابی را تشکیل می‌دهد دارای بخش‌های مختلفی است که در برخی حوزه‌ها نیازمند توجه بیشتری است. در حوزه رفتارشناسی توجه نسبی خوبی انجام شده این در حالی است که در حوزه اندیشه و مبانی فکری به آن کمتر پرداخته شده و نیازمند ایجاد تحول است.

 

بازگشت به منابع اصلی دین

یکی از راهکارها، بازگشت به منابع اصلی دین یعنی قرآن و نهج البلاغه است. منابع اصلی ما تنها زبان تاثیرگذاری است که به زبان فطرت صحبت می‌کند و همه را در خود جمع می‌کند. در فضای فرهنگی باید عناصر زبان فطرت را کشف کنیم در غیر این صورت در لایه‌های مختلف جامعه انحراف ایجاد می‌شود. متاسفانه در حال حاضر قرآن کارکرد اصلی خود را از دست داده است و افراد جامعه بیش از آنکه به تدبر و تعمق قرآن بپردازند نگاه ابزاری به قرآن دارند.

 

پرهیز از شعارزدگیپ

ما باید از این نشست‌ها استفاده بهینه داشته باشیم و بتوانیم تفسیر درستی از فلسفه حضور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در بستر انقلاب اسلامی ارائه دهیم تا یاسی که در فضای جامعه و فعالان فرهنگی ایجاد شده به امید تبدیل کنیم. ضروری است تا از شعارزدگی فاصله گرفته و با مرور و تبیین دغدغه‌ها، آسیب‌ها را شناسایی و حرکتی روبه جلو داشته باشیم. فلسفه حضور تشکل‌ها نیز اساسا نقد و بررسی آسیب‌ها است و برای رسیدن به نقطه اقدام عملی نیاز است تا با تمامی تشکل ها ارتباط مداوم داشته باشیم.»

 

برگزاری کرسی آزاد اندیشی

در ادامه این کمیسیون‌ها نیز ضمن تشکیل کرسی آزاد اندیشی، اعضای تشکل‌ها به بیان راهکار برای برون رفت از مشکلات موجود ارائه کردند. پرهیز از کادرسازی، داشتن انسجام و تشکیلات قوی همراه با روحیه انقلابی از موضوعاتی بود که نماینده تشکل استان لرستان به آن اشاره کرد.

نماینده اعضای تشکل استان اصفهان نیز بر داشتن نوآوری و خلاقیت در جهت جذب حداکثری مخاطب و استفاده از نشان‌های جذاب و به‌روز در تبلیغات را ضروری دانست.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.