موسسه جوانان آستان قدس رضوی میزبان شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد

موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور جوانان و نوجوانان مومن انقلابی و همچنین اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد مقدس میزبان یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در مراسمی که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور فعالان فرهنگی شهر مشهد و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران برگزار شد، پیکر یکی از شهدای خوشنام هشت سال دفاع مقدس با چشمان اشکبار مردم مشهد مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه این مراسمی حجت الاسلام عبدالحمید واسطی؛ معاون پژوهشی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان اینکه تمام دستورات دین در راستای جهت دهی به اراده انسان و رسیدن به کمال است، افزود: اگر برای هر امری شوق الی الله وجود داشته باشد و نیت‌ها به قصد حب الله انجام شود، جامعه اصلاح خواهد شد و به زندگی معنا خواهد بخشید.

حجت الاسلام واسطی تاکید کرد: برای حرکت در جهت حب الله باید اراده خود را قوی کنیم و اهداف را سمت رشد طلبی جهت دهیم و برای کارآمدی دین، خودجوش و آتش به اختیار عمل کنیم.

وی با اشاره به موانع موجود در دنیای معاصر، تصریح کرد: ترویج شبهات فکری و معنوی، راحت طلبی و لذت گرایی و ناکارآمدی دین از هجمه‌های اصلی است که از گذشته تا کنون وجود داشته و در آینده نیز بر حجم آن افزوده خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط وظیفه جوان مسلمان داشتن برنامه عملی واحد است تا بتواند علاوه بر مهار این موانع، تفکرات مثبت خود را ارتقا دهد و از راحت طلبی به سمت تلاش برای رضای پروردگار حرکت کند و بر روی اجرای عدالت و کمک رسانی به مردم متمرکز شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «مخالفت‌های جریان‌های ضد اسلامی با اشخاص نیست بلکه مخالفت اصلی آن با دین اسلام است»؛ لذا تمامی تلاش‌ها به منظور حذف اسلام و از بین بردن ارزش‌های آن است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر غلبه و سیطره شیطان بر انسان در حال افزایش است، گفت: یکی از ابزارهای اصلی شیطان تسلط «اراده آزاد» است؛ لذا اگر می‌خواهیم در این فضای تاریک به سمت خدا حرکت کنیم باید «اراده متمرکز» داشته باشیم و توجه خود را به حب الله و شوق الی الله متمرکز کنیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.