موکب‌های اربعین دسته‌های مقاومت بین‌المللی هستند

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه اربعین خاکریز انقلاب اسلامی و گفتمان محرومین و مظلومین عالم است، موکب‌ها را دسته های مقاومت بین المللی دانست که توجه به آنها ریل گذاری به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش آستان نیوز، حاج حسین یکتا شب گذشته در اولین گردهمایی خادمین اربعین حسینی مشهد که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: دشمن نقشه‌های زیادی برای دو ملت شیعه دنیا ایران و عراق کشیده‌ است، اما اربعین همه نقشه‌های آنها را برهم زد و وحدت این دو ملت در اجتماع عظیم اربعین نمایش داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی بدون اذن اهل بیت(ع) اتفاق نمی‌افتد، افزود: بدون شک خادمان اربعین دعوت شده اند و خادمان دعوت شده با حساب و کتابی دعوت شده اند.
راوی دفاع مقدس با بیان اینکه باید به حکمت این دعوت توجه کنیم نه به علت آن، تصریح کرد: اگر به حکمت این حضور توجه کنیم، اثر و برکت آن بیشتر می‌شود چرا که ماموریت جدیدی شروع شده است و خبر آن از قصه اربعین آغاز می‌شود.
یکتا با بیان اینکه اربعین، چندهزار کیلومتر خاکریز جمهوری اسلامی را جلو برده است، خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت(ره) می‌گفتند ما در کار ظهور کم گذاشته ایم و در راستای آن باید امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کنیم.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه باید بر حکمت این دق الباب توجه کنید چرا که اجتماع اصحاب اهل حق شروع شده است، گفت: موکب‌ها دسته های مقاومت بین المللی هستند و توجه به آنها ریل گذاری به سوی تمدن نوین اسلامی است.
یکتا افزود: موکب را محل قرار بی‌قرارها، نقطه خیمه گاه ارباب و اربعین را اهدنا الصراط المستقیم نجف تا کربلا می‌دانیم.
وی تصریح کرد: قصه اربعین و حضور شما تحت عنوان خادمی مواکب یک پدیده و معجزه است و حکمت ویژه ای دارد.
راوی دفاع مقدس تصریح کرد: اربعین خاکریز انقلاب اسلامی و گفتمان محرومین و مظلومین عالم را جلو برده است و باید کار را به حدی جدی گرفت که الگوی سازماندهی مردمی را به کل کشور سرایت دهیم.
یکتا تاکید کرد: ارتباط دو ملت ایران و عراق و تبادل تجارب بین مواکب و موکب‌داران و حضور زائران در منزل های عراقی ماندگار می‌شود، هرچند که دشمن این رفت و آمدها را نمی‌خواهد.
وی تصریح کرد: اگر امروز فردی می‌خواهد کاری کند، محور آن باید اربعین باشد یعنی ازدواج و اشتغال و اقتصاد مقاومتی در اربعین باشد.
یکتا تاکید کرد: باید همه فعالیت‌های اجتماعی، خدماتی و فرهنگی و اقتصادی را از اربعین شروع کنیم و در کل سال سازماندهی کنیم.
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.