هم‌اندیشی فعالان فرهنگی حجاب با عنوان “مد برتر” برگزار شد

همایش و هم‌اندیشی”مد برتر” به مناسبت هفته حجاب و عفاف در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در این مراسم که با هدف تبیین اهمیت حجاب در جامعه برگزار شد، رباب کیم، بانوی مسلمان شده اهل کره جنوبی، نحوه مسلمان شدن خود را روایت کرد و گفت: در گذشته آئین دینی من بودا بوده است و سپس با مشاهده ویژگی‌ها و تبلیغات دین مسیحیت، به این دین الهی گرویدم، اما با دین اسلام در سفر به ایتالیا آشنا شدم. در ۲۲ سالگی برای سفری به ایتالیا رفتم و خانمی را دیدم که پارچه‌ای روی سرش بسته است، او به من گفت من دینم اسلام است و برای اینکه دین اسلام را بفهمی باید قرآن را بخوانی.

وی افزود: بعد از اینکه از سفر برگشتم قرآن را در کره جنوبی خواندم و در نهایت شهادتین را به زبان آوردم و پس از یکسال حجاب پوشیدم، اما به محض اینکه حجاب را رعایت کردم، همه اطرافیانم مرا طرد کردند و برای آنها خیلی تعجب آور بود.

تازه مسلمان کره جنوبی ادامه داد: شما در ایران راحت می‌توانید حجاب رعایت کنید اما در کره جنوبی با حجاب به من کار نمی دهند و اکنون برای قوت قلب به اینجا آمده‌ام تا فقط با خدا معامله کنم.

در این مراسم تشکل‌های فرهنگی و مردمی فعال در حوزه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی به هم‌اندیشی و انتقال تجربیات پیرامون روش های امر به معروف پرداختند و در پایان جمعی از دختران موسسه فرهنگی مردمی “رگا” به نحوه تغییر و تحولات پوششی و اعتقادی خود و دلایلشان برای انتخاب حجاب برتر پرداختند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.