والدین باید محبوب و مقبول باشند

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام واعظ موسوی در اولین گردهمایی «یک روز با پدرها و مادرها» که با حضور والدین مرتبط با طرح اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه والدین باید از بایسته های تربیت فرزند در سنین کودکی و نوجوانی آگاه باشند، گفت: یکی از آن بایسته‌ها، نزدیک بودن پدر و مادر است چرا که وقتی پدر و مادر با هم بحث دارند، نمی‌توان انتظار بچه‎ای آرام و خوب را داشت و علت آن رشد کودک در فضای پرتنش است.

وی با تاکید بر اینکه هر مربی باید دو ویژگی محبوبیت و مقبولیت داشته باشد، افزود: والدین باید به حدی دلسوزی کنند که جایگاه خود را از دست ندهند، مثلا امر به معروف و نهی از منکر زمانی واجب می‌شود که به شخصیت و حیثیت فرد لطمه نخورد و اگر می‌دانید با امر و نهی به فرزند جایگاه خود را از دست می‌دهید نباید به او امر و نهی کنید.

مشاور خانواده ادامه داد: والدین در برابر فرزندان باید جایگاه داشته باشند و نباید خودشان را خرج کنند؛ چرا که کوپن‌های امر و نهی محدود است و باید جایی خرج کرد که ارزش بالایی داشته باشد.

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به تفاوت محبوبیت و مقبولیت، گفت: محبوب کسی است که دوستش داری اما ممکن است قبولش نداشته باشی، مقبول کسی است که هم او را دوست داری هم قبول داری.

وی تاکید کرد: شما پدر و مادران باید دوست داشتنی و پذیرفته شدنی باشید. در روایتی آمده است که خدا لعنت کند والدینی را که فرزندان خود را به نافرمانی وادارند.
واعظ موسوی تاکید کرد: همسران باید اول به همسر و سپس به فرزند خود رسیدگی کنند و بهترین و موفق ترین والدین، افرادی هستند که با هم جفت و نزدیک باشند.

خاطرنشان می شود سلسله گردهمایی های «یک روز با پدرها و مادرها» در حاشیه طرح اوقات فراغت تابستانی فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی و با هدف توانمندسازی والدین در حوزه تربیت فرزند، مهارت‌های ارتباطی، تربیت جنسی و سایر موضوعاتی که از طریق نیازسنجی مخاطبان برگزیده شده اند، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

شایان ذکر است آموزش‌های اوقات فراغت ویژه فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی، در دو گروه سنی جوانه‌ها و دوره متوسطه (پسران و دختران) توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.