پویش کشوری «چله انقلاب» به ایستگاه پایانی خود رسید

با برپایی ۸۲ نشست عمومی، تخصصی و جنگ دانش آموزی در استانهای مختلف ایران، پویش کشوری «چله انقلاب» به ایستگاه پایانی خود رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان استان قدس رضوی، سلسله نشست های عمومی و تخصصی و جنگ های دانش آموزی «چله انقلاب» به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف معرفی دستاوردهای نظام به گروه های سنی نوجوان و جوان، از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی طراحی و در تمامی استان های کشور اجرا شد.
این پویش کشوری با شعار محوری «خدا با ماست»؛ برگرفته از آیه شریفه «کَلّا اِنَّ مَعِی َرَبّی سَیَهدین» در قالب های متنوع با سه ویژه برنامه مجزا و سه لایه مخاطب به صورت نشست های عمومی، تخصصی و جُنگ دانش آموزی برنامه ریزی و برگزار شد.
۳۰ نشست عمومی در استان ها با رویکرد ایجاد حس تعلق خاطر و امید به انقلاب اسلامی برای عموم مردم با اولویت جوان و هدف نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی به همراه سخنرانی اساتید شاخص کشوری و بیان  موضوعاتی همچون انقلاب مستضعفین، مقابله با بزک پهلوی، عدم اعتماد به آمریکا و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی  در  استان ها صورت گرفت.
همچنین در طول برگزاری پویش کشوری «چله انقلاب»، ۲۲ نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، انسجام، همبستگی و بنیه بصیرتی جبهه خودی انقلاب ویژه مدیران تشکل ها و فعالان فرهنگی استان ها با بررسی طرح نقشه انقلاب اسلامی و بیان ظرفیت ها و فرصت های پیش رو و پاسخ به شبهات و سوالات فرهنگی شهر ها به عنوان عناصر پیش برنده حرکت فرهنگی گفتمان اسلامی ایران در استان های مختلف کشور اجرا شد.
برگزاری  ۳۰جُنگ دانش آموزی جذاب از دیگر برنامه های طراحی شده در پویش کشوری «چله انقلاب» بود که با رویکرد تعاملات شبکه جوانان رضوی با مخاطبان نوجوان، به منظور پیشگیری از گسست نسل ها و رفع شبهات و ابهامات این گروه سنی نسبت به مسائل انقلاب اسلامی و تشویق به نقش آفرین بودن در آینده سازی ایران اسلامی ویژه دانش آموزان ممتاز دوره متوسط دوم (پایه های تحصیلی نهم تا دوازدهم) در نقاط مختلف کشور برگزار شد.
توزیع محصولات فرهنگی در پویش کشوری «چله انقلاب» شامل بسته چند رسانه ای با موضوعات اعتماد به آمریکا، بزک پهلوی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم در قالب های فیلم، تصویر و پادکست و اهدای تابلوی کاشی سنتی متبرک برگرفته از نقاشی های نصب شده در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به عنوان یادمان پویش به جهادگران برتر استانی، خانواده های شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی ویژه دهه فجر سال ۱۳۹۵ از دیگر بخش های پویش بودند.
همچنین در قالب این حرکت کشوری، سربندهای متحدالشکلی نیز به تیراژ ۱۲۰۰۰ عدد و پرچم دستی به تیراژ ۱۰۰۰۰ عدد در سه رنگ جداگانه سفید، قرمز و سبز با شعار محوری «خدا با ماست» در بین دانش آموزان پایه هشتم به بالا در جنگ های دانش آموزی در دهه فجر سال جاری توزیع شد.
این حرکت فرهنگی به میزبانی تشکل های جوانان رضوی و با همکاری نمایندگی های ولی فقیه در استان ها، دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان ها، وزارت ورزش و جوانان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل آموزش و پروش، شورای هماهنگی مساجد، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.