پیروزی ملت ایران، استکبار ستیزی و نهراسیدن از دشمن است

 

سخنران مراسم مردمی عهد روح‌الله در رشتخوار گفت: استکبار ستیزی محوری ترین و اساسی ترین مفهومی است که در اندیشه و گفتمان حضرت امام(ره) و آرمان‌ها و اهداف انقلاب مشخص شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت السلام محمد افراخته سخنران اعزامی از شهر قم عصر روز گذشته در مراسم مردمی عهد روح‌الله ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در جمع مردم عزادارو روزه دار رشتخوار در مسجد علی ابن ابی طالب این شهر ضمن تسلیت رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: استکبار ستیزی محوری ترین و اساسی ترین مفهومی است که در اندیشه و گفتمان حضرت امام(ره) و آرمان‌ها و اهداف انقلاب مشخص شده است، اگر این مفهوم کنار گذاشته شود قطعا انقلاب ما دچار لغزش و رفتن به بیراهه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استکبار ستیزی امام محصول یک تفکر عمیق قرانی است، افزود: مفهوم قرانی اسلامی و شیعی استکبار ستیزی که در جاجای قران کریم به آن اشاره شده است، محصول تفکرات شخصی امام(ره) نیست بلکه ریشه در مسائل دینی ما دارد.

حجت السلام افراخته در ادامه دررابطه بادیدگاه قران کریم نسبت به ایجاد روابط غیر ضرور با کفار و مستکبرین یادآور شد: قران کریم، گفتار وارتباطلات غیر ضرور با کفار شیاطین را به طور جد منع می‌کند، قران کریم می‌فرماید، اگر زیر بار اطاعت کفار بروید، به همان جهالتی که به سر می بردید بازگشت داده خواهید شد.
وی همچنین در ادامه سخنان خود در رابطه با تمایل برخی نسبت به ایجاد روابط با کفار و مستکبران نیز افزود: چرا یک عده ای تمایل به مستکبر دارند، قران کریم در این رابطه می فرماید، این‌ اشخاص با  ترسی که در خود دارند، با خود می‌گویند اگر به سمت این‌ها برویم دیگرکسی کاری به کار ما نخواهند داشت، امام بزرگوار (ره) با تبسی با همین  آموزه‌های دینی سیاست اصلی انقلاب را حول محور تقابل و عدم سازش و آشتی ناپذیری با کانون های استکبار جهانی معرفی می‌کند.
سخنران مراسم مردمی عهد روح الله در رشتخوار در ادامه تصریح کرد: پیروزی ملت ایران استکبار ستیزی و نهراسیدن از دشمن است.

وی در ادامه تصریح کرد: شیوه‌های اخلاقی امام(ره) در تمام کارها و مسائل دینی و همچنین حفظ آرمان های نظام و انقلاب از مهمترین درس‌هایی است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای ما به یادگار گذاشته است.

یادآوری می شود؛ ویژه برنامه «عهد روح الله» از ۱۱ الی ۱۶ خردادماه، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی، همزمان با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در ۶۰ نقطه از کشور برگزار می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.