چهارمحال و بختیاری ۷ روز میزبان کاروان زیر سایه خورشید

دبیر برنامه‌های زیر سایه خورشید در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ۲۹ تیرماه تا ۴ مرداد، میزبان ۹ نفر از خادمان حرم رضوی می‌شود.
به ‌‍‌گزارش ستاد رسانه‌ای یازدهمن دوره جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید، ابراهیم ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید برای ششمین سال در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، گفت: تمامی جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت کار فرهنگی، جهادی و تبلیغی برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینکه در شش سال گذشته ۱۲۰۰ عنوان برنامه با حضور خادمان امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شده است، تصریح کرد: امسال با حضور خادمان آستان قدس رضوی ۴۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.
وی پیوند خوردن دل‌های مردم با روح معنوی و عطر حرم امام رضا(علیه‌السلام) را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های زیر سایه‌ خورشید عنوان و خاطرنشان کرد: مردم محروم می‌توانند از فضای معنوی و پرچم متبرک حضرت بهره ببرند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌های زیر سایه خورشید در پنج شهرستان برگزار شد، گفت: بیش از ۹۰ هزار نفر مخاطب مستقیم و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب غیر مستقیم این برنامه‌ها بودند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۹۰ هزار بسته متبرک میان مردم توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بیش از ۱۸۰ هزار بسته متبرک میان مردم استان توزیع شود.
دبیر برنامه‌های زیر سایه خورشید در چهارمحال و بختیاری از حضور ۹ نفر از خادمان بارگاه امام رضا(ع) در استان خبر داد و گفت: خادمان ۲۹ تیرماه وارد استان شده و چهارم مرداد ماه خارج می‌شوند.
ابراهیمی با اشاره به حضور همزمان دو گروه از خادمان و پوشش تمامی شهرستان‌های استان، اضافه کرد: خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در بیش از ۳۰ شهرو ۴۰ روستا و منطقه محروم حضور پیدا خواهند کرد.
وی برگزاری جشن‌های مردمی با عنوان «بزم نور»، سرکشی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با عنوان «آرام جان»، دیدار با خانواده محرومان، حضور در زندان‌ها و دیدار با زندانیان با عنوان«پیام رهایی»، حضور در مراکز توانبخشی و مراکز نگهداری ایتام، سرکشی از کارخانجات، مراکز تولیدی و کارگران و حضور در مناطق عشایری و محروم را از برنامه‌های محوری امسال برشمرد.
ابراهیمی با اشاره به زمان‌بندی حضور خادمان در شهرستان‌های ۹ گانه، اضافه کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» در تاریخ سوم مردادماه از فلکه آبی تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد از ساعت ۱۸٫۳۰ تا ۲۰ ، ۳۰ تیرماه در جوار امازاده سید محمد فارسان از ساعت ۱۹٫۳۰ تا ۲۰٫۳۰ ،۳۱ تیرماه در خیابان اصلی شهر بن از ساعت ۱۷٫۳۰ تا ۱۸٫۳۰ ، اول مردادماه در روستای سرآقاسید کوهرنگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و دوم مردادماه در مدرسه شهید جعفرزاده سامان از ساعت ۱۹ تا ۲۰ حضور خواهند داشت.
ابراهبمی ادامه داد: همچنین خادمان این حضرت ۳۰ تیرماه در شهر نقنه شهرستان بروجن از ساعت ۱۹ تا ۲۰٫۱۵، ۳۱ تیرماه در پارک شهر لردگان از ساعت ۱۹٫۳۰ تا ۲۰٫۳۰، دوم مردادماه در شهر اردل از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و اول مردادماه در شهر گهرو شهرستان کیار از ساعت ۱۶٫۳۰ تا ۱۷٫۳۰ حضور می‌یابند.
وی در پایان گفت: هم استان‌ها می‌توانند تصاویر، فیلم و دلنوشته‌های خود را از حضور خادمان در استان به شماره ۰۹۱۰۸۸۴۵۴۰۲ارسال کرده و در مسابقه شهروند خبرنگار شرکت کنند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.