کاروان رضوی حامل پیام‌های معنوی امام هشتم(ع) است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به نقش هدایتگری ائمه معصومین(ع)، اظهار کرد: کاروان‌های خدام بارگاه رضوی حامل پیام‌های معنوی امام هشتم هستند.

به گزارش ستادخبری دهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جمع کاروان خدام بارگاه رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: این دهه با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) شروع و با ولادت ولی نعمت ما، امام رضا(ع) پایان می‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به فلسفه برگزاری اجتماعات به مناسبت ولادت ائمه معصومین(ع) افزود: انسان وقتی از مادر متولد می‌شود، جاهل مطلق است و این مهم مورد تاکید قرآن کریم نیز هست به گونه‌ای که انسان‌ها به اندازه آموزشی که دیده‌اند آگاهی پیدا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) چراغ راه هدایت هستند، خاطرنشان کرد: بنا بر روایات ائمه معصومین(ع) همانند کِشتی هستند که برای نجات خود باید به آن‌ها تمسک بجوییم.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه ابهامات فراوانی در زندگی انسان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیثی یکی از امور تربیتی را محاسبه عنوان می‌کنند. محاسبه به معنای پیشگیری است و همان طور که جسم انسان برای عدم ابتلا به بیماری نیاز به پیشگیری دارد بُعد روحی انسان نیز نیازمند پیشگیری است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه هرکس نفس خود را مورد محاسبه قرار دهد، نجات پیدا می‌کند، ابراز داشت: محاسبه نفس همانند محاسبه دخل و خرج توسط یک فروشنده است و لذا ما انسان‌ها باید در امور تربیتی پیوسته نفس خود را مورد محاسبه قرار دهیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.