گزارشی از میهمانان ویژه اردوگاه امام رضا (ع)

حضور مادران ودختران در کنار هم در یک اردو اتفاق خوبی است که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی صورت گرفته است. اردوگاه امام رضا (ع) در یک روز تابستانی پذیرای همسران کارکنان آستان قدس رضوی در کنار دخترانشان بوده است و سری به آنجا زدیم تا بیشتر در جریان برنامه باشیم.

 

برنامه‌هایی متفاوت

در ابتدا سراغ محمدی، سرپرست حوزه دختران در موسسه جوانان آستان قدس رضوی می‌رویم و این طور می‌گوید: امروز میزبان همسران کارکنان آستان قدس رضوی به همراه دختر خانم‌هایشان هستیم که حدد ۳۰۰ نفر می‌باشند و در سه گروه  پذیرش شدند. شامل گروه مادران، خردسالان و نوجوانان که برای هر سه گروه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

ادامه می‌دهد: برنامه‌ها به این صورت است که بعد از پذیرش در موسسه به اردوگاه آمدیم و بعد از صرف صبحانه گروه‌بندی انجام شده است. برنامه‌ها از صبح تا ظهر به این صورت است که مادران با دخترانشان در بازی‌های مختلف اردوگاه شرکت می‌کنند و بعد از اقامه نماز ظهر و صرف ناهار، مادران از دختران جدا می‌شوند.

دختران نوجوان به ادامه بازیهایشان می‌پردازند و بعد از آن معرفی نشریه رفیق که در حوزه نوجوان فعالیت می‌کند را داریم. برای دختران خردسال هم کارگاه کاردستی و بعد از آن جُنگ شادی برگزار می‌شود.

در ادامه برای مادران، کارگاه روبان‌دوزی سه بعدی داریم و بعد از آن سخنرانی با موضوع ارتباط مادران با دختران برگزار می‌شود و در پایان عکس یادگاری دختران با مادرانشان گرفته می‌شود و جهت یادگاری به آنها تقدیم می‌شود.

 

با هیجان در کنار هم

مادران و دختران در کنار هم روی صندلی‌ها نشسته‌اند و منتظر هستند گروه‌بندی شوند. مربیان با مهربانی مادران و دختران را همراهی می‌کنند و بازی ها را توضیح می‌دهند. در بازی برج تعادل، گروه مادران برنده می‌شود و توسط دخترانشان تشویق می‌شوند.

سراغ یکی از مادران می‌روم و می‌گوید: خیلی خوب است که امروز توانستم بعد از مدت‌ها در کنار دخترم با او بازی کنم و هیجان را تجربه کنم.

مریم در حال بازی فوتبال انسانی است و می‌گوید: از اینکه با مادرم هستم واین بازی‌ها را انجام می‌دهیم خیلی خوشحال هستم.

مادران فرمانده شده‌اند و راهنمایی می‌کنند تا کیسه‌های آب به درستی روی حریف بریزد، همانطور که در حال فریاد زدن است می‌گوید: بازی ها خیلی آموزنده است و پر هیجان.

آن‌طرف‌تر دختران در حال بازی پانتومیم هستند و مادران در حال حدس‌زدن. گروهی دیگر از مادران در کنار خردسالانشان مشغول بازی هستند و یکی از مادران می‌گوید: فرصت خوبی است که در کنار فرزندم با او بازی می‌کنم و بازی‌هایی که تا الان انجام دادم جدید بوده است. مریم و ملیکا هم دو قلو هستند و می‌گویند: تا الان دو تا بازی برنده شدیم.

در میان هیاهو و شور نشاط مشاورانی هم در اردوگاه حضور دارند و به سئوالات مادران و دختران پاسخگو هستند.

آفتاب ظهر گاهی در حال رفتن است و مادران در حال عکس گرفتن با دخترانشان هستند. لبخندها در لنز دوربین می‌نشیند و تصویرها در قاب عکس جا خوش می‌کند و خاطره یک روز خوب را به یادگاری می‌گذارد.

گزارشگر: ریحانه بناءزاده

 

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.