مراسم گرامیداشت آیت الله سید علی قاضی برگزار شد

مراسم گرامیداشت علامه سید علی قاضی به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، در مراسم گرامیداشت علامه قاضی که با هدف تبیین خط اصیل عرفان ناب شیعی به عنوان گمشده نسل امروز و تحقق ماموریت معرفت افزایی جوانان و اتصال ایشان به آستان ملکوتی و انسان ساز امام رئوف(ع) برگزار شد، خیل زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با حضور در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از منبر علما و خطیبان برجسته کشور بهره‌مند شدند.

در آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله قاضی در جوار بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع)، مجتبی مختاری مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به عبارت «جوان مؤمن انقلابی» که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان علامه قاضی را به عنوان یک الگو معرفی کردند و دو مؤلفه مؤمن و انقلابی بودن به هم پیوسته است و اساسا نمی‌شود جوانی بخواهد فعالیت اجتماعی بکند اما درکی از معنویت و درکی از عرفان نداشته باشد. جوانی که مملو از عرفان و معنویت نباشد قطعا یک عنصر انقلابی نخواهد بود.

وی افزود: در همین راستا توصیه مقام معظم رهبری به خودسازی دولتمردان است و اگر دولتمردان ما خودساخته بودند برای دلخوش کردن نظام های استکباری تن به خواسته های آنان نمی دادند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که جوانان مؤمن انقلابی سکانداران اصلی این کشور باشند، وعده‌ای که بسیار نزدیک خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اهمیت دوره جوانی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم سلسله جلساتی برای جوانان داشته باشیم تا با معرفی اولیاء الهی و افرادی که صاحب نفس هستند خلاء معرفی الگوهای برجسته برای جوانان را پرکنیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.