به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی
سومین دوره کشوری تربیت استاد عقاید اسلامی برگزار شد

 

سومین دوره کشوری تربیت استاد عقاید اسلامی به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و با حضور ۱۷۰ طلبه از حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، این دوره با هدف بسترسازی جهت پرورش نیروهای متخصص با توان تبیین عقاید شیعه به صورت نظام‌واره و منسجم و پاسخگویی به شبهات ذهنی دانش‌آموزان و همچنین آشنایی بیشتر طلاب با شبهات روز مطرح در جامعه و به تبع آن آشنایی با افق‌های نو پژوهشی در زمینه کلام اسلامی برنامه ‏ریزی شده است.

محتوای ارائه شده در این دوره از جمله معارف کاربردی (معرفت شناسی – انسان شناسی –خدا شناسی –معاد شناسی –اسلام شناسی – شیعه شناسی )، روش تدریس عقاید و مهارت مطالعه خواهد بود که  شرکت کنندگان از محضر اساتیدی چون آیت الله فیاضی، دکتر عبودیت، حجت الاسلام وکیلی و …  استفاده کردند.

لازم به یادآوری است بیش از ۱۰۰۰ داوطلب برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند که پس از مصاحبه، ۱۰۰ طلبه مرد و ۴۰ طلبه زن از ۲۰ استان کشور برای شرکت در این دوره انتخاب شده و به مدت ۱۰ روز در فضای اردوگاهی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در کلاس‎های مختلف شرکت کردند.

یکی از اصلی ترین ملاک‎‎های گزینش ثبنت‎نام کنندگان دراین دوره، سابقه فعالیت تربیتی در حوزه جوان و نوجوان بود که در پایان دوره غالب شرکت‎کنندگان نسبت به محتوای ارائه شده، آن را نیاز واقعی جوان و نوجوان امروز می‎دانستند.

در این دوره ۱۰ روزه برای شرکت‎کنندگان بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه آموزشی،مباحثه، همایش‏های تخصصی، بهره‏مندی یک روزه از اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع)تدارک دیده شد و در پایان شرکت کنندگان در آزمون کتبی این دوره شرکت نموده و به عزیزانی که نمره قبولی از این آزمون و مصاحبه کسب نمایند گواهینامه شرکت در دوره اهدا خواهد شد و در آینده ازآنان عنوان اساتید دوره‎های تربیتی حوزه جوان و نوجوان استفاده خواهد شد.

موسسه جوانان آستان قدس رضوی تا کنون ۸ دوره تربیت مربی و تربیت استاد را در سطح کشور و استان به منظور ایجاد شبکه‎ای از مربیان و اساتید معارف اسلامی متخصص درحوزه جوان و نوجوان برگزار کرده است و از آنان به عنوان بازوان تربیتی خود در فضای کشور استفاده می کند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.